• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401042919480
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور:

بیش از ۹۹ درصد از مددجویان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

بیش از ۹۹ درصد از مددجویان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

ایسنا/لرستان مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور گفت: بیش از ۹۹ درصد از مددجویان کمیته امداد لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مجتبی احمدلو در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت لرستان، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد از مددجویان کمیته امداد استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ خدمات مددجویان شهری کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شده است، تصریح کرد: در آن زمان در کشور از جمعیت دو میلیون و ۷۰۰ نفری تحت پوشش نزدیک به یک میلیون نفر بیمه شده شهری وجود داشت که در حال حاضر این جمعیت به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده و نسبت به گذشته ۷۰ و ۸۰ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: در لرستان حدود ۲۱۰ مددجوی کمیته امداد وجود دارد که ۱۲۸ هزار نفر مددجوی بیمه شده روستایی و ۳۰ هزار و ۳۳۶ نفر بیمه شده نظام ارجاع یک ۲۸ هزار و ۵۳۵ نفر بیمه شده در صندوق همگانی، دو هزار و ۴۹ نفر در صندوق کارکنان دولت و یک هزار و ۴۰۱ نفر در صندوق سایر اقشار که جمعاً ۱۹۱ هزار و ۶۱ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و حدود ۱۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

احمدلو اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۸ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته حضرت امام‌ (ره) به سمت صندوق بیمه همگانی سلامت، شیفت پیدا کرده‌اند، در راستای سامان‌دهی این صندوق و با توجه به امتیازات قابل قبول ارائه شده به این عزیزان با هماهنگی اداره‌کل بیمه سلامت و اداره‌کل تأمین اجتماعی، این افراد مجدداً به صندوق نظام ارجاع یک منتقل شوند.

وی با اشاره به مصوبه دیگر صورت گرفته بین کمیته امداد و سازمان بیمه سلامت بیان کرد: انتظار افزایش دسترسی مددجویانی که نظام ارجاع را رعایت کرده‌اند به کلیه مراکز طرف قرارداد مطمح نظر است.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد کشور ادامه داد: بنا بر مصوبه شورای عالی بیمه، می‌بایست ۹۵ درصد از فرانشیز بیماران بستری را سازمان بیمه سلامت و ۵ درصد مابقی را با توجه به رایگان شدن فرانشیز بستری مددجویانی که مسیر ارجاع را رعایت کرده‌اند، از طریق دانشگاه و از محل اعتبارات طرح تحول پرداخت شود که امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه مدیرکل بیمه سلامت استان و مدیرکل کمیته امداد، شاهد پرداختی از جیب این مددجویان علی‌الخصوص ۵ درصد مرتبط با طرح تحول نباشیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه همواره تلاش خود را در خدمات‌رسانی به مددجویان کمیته امداد داشته‌ایم، افزود: در خصوص رایگان شدن فرانشیز مددجویان بستری، با توجه به ایجاد زیرساخت در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت، سهم ۹۵ درصدی سازمان بیمه سلامت لحاظ شده، که امیدواریم با ۵ درصد طرح تحول، رایگان شدن فرانشیر بستری مددجویان تحقق یابد.

وی با اشاره به کمبود پزشک در سطح استان اضافه کرد: با توجه به تصمیمات متخده مبنی بر تغییر صندوق بیش از ۲۸ هزار بیمه شده همگانی به صندوق، سایر اقشار نظام ارجاع یک، تلاش خواهیم کرد به محض تغییر صندوق، شرایط انتساب این مددجویان را به پزشک خانواده فراهم کرده تا بتوانند به نحو مطلوبی از خدمات تشخیصی - درمانی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: اداره‌کل بیمه سلامت استان برای مددجویان کمیته امداد بستر مناسب جهت افزایش سطح دسترسی به کلیه مراکز خدمات تشخیصی - درمانی اعم از خصوصی و دولتی را در صورت رعایت نظام ارجاع فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha