• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401042919709
  • خبرنگار : 71516

انتقاد عفو بین الملل از بازداشت وکیل خاشقجی در امارات؛ بایدن مداخله کند

انتقاد عفو بین الملل از بازداشت وکیل خاشقجی در امارات؛ بایدن مداخله کند

عفو بین الملل از بازداشت وکیل سابق جمال خاشقجی در دبی انتقاد و اعلام کرد که صدور حکم سه سال حبس برای وی بدون محاکمه عادلانه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه آمریکایی الحره، عاصم غفور، وکیل سابق جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد پنج شنبه گذشته در فرودگاه دبی بازداشت شد در حالی که قصد رفتن به استانبول را داشت.

پلیس به بهانه اینکه حکم سه سال حبس برای وی به اتهام فرار از پرداخت مالیات و پولشویی به صورت غیابی صادر شده است او را به بازداشتگاه در دبی برد.

عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شهروند آمریکایی که عضو شورای اداره دموکراسی اکنون در جهان عربی(داون) است که مقر آن در واشنگتن است هیچ اطلاعی از هیچگونه پرونده قانونی علیه خودش نداشته است. امارات باید او را آزاد کند. ما از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم برای آزادی وی وارد مداخله شود.

این سازمان اعلام کرد: شرم آور است که افرادی که برای تحقق عدالت درباره قتل خاشقجی تلاش کرده‌اند تحت پیگرد قرار گرفته در حالیکه جنایتکاران محاکمه نشده‌اند.

دوشنبه آمریکا خواهان اطلاعات اضافی از مقامات امارات درباره بازداشت عاصم غفور شد.

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد که این کشور هیچ گونه درخواستی از امارات برای بازداشت غفور نداشته است.

امارات اعلام کرده بود که بنا به درخواست آمریکا وکیل خاشقجی را بازداشت کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه آیا بازداشت غفور به دلیل رابطه‌اش با جمال خاشقجی بوده است یا خیر گفت: ما اطلاعاتی نداریم که نشان بدهد بازداشت وی رابطه‌ای با جمال خاشقجی داشته باشد اما ما همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

وی در جواب اینکه آیا آمریکا از امارات خواسته از غفور بازجویی کند، گفت که این سوال را باید از وزارت دادگستری پرسید.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه واکنشی به صورت علنی به تماس‌ها با دولت‌های خارجی درباره تحقیقات نمی‌دهد.

واشنگتن پست به نقل از فیصل جیل، وکیل غفور اعلام کرد که موکل وی هیچ چیزی درباره محکومیتش در امارات قبل از بازداشتش نشنیده است. وی از اسناد و مدارک مربوط به اتهامات اطلاع ندارد و با هیچگونه اتهامات جنایی در آمریکا مواجه نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha