• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042919773
  • خبرنگار : 30077

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

از راه اندازی درمانگاه ناباروری تا تولیدمالچ طبیعی و کود ارگانیک معدنی در جهاددانشگاهی سمنان

از راه اندازی درمانگاه ناباروری تا تولیدمالچ طبیعی و کود ارگانیک معدنی در جهاددانشگاهی سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: چندین طرح فناورانه در حوزه پزشکی و معادن از سوی جهاددانشگاهی استان در سالجاری آغاز شده است که انشاءالله تا دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مرکز درمان ناباروری و تولید مالچ طبیعی و کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی تکمیل و برای بهره برداری آماده خواهد شد.

علی منصفی راد در نشست با استاندار سمنان که در دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای مأموریتهای کلان جهاد دانشگاهی به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در سالجاری نیز یک طرح فناورانه در حوزه دامپروری با محوریت تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری با عنوان مرکز اصلاح نژاد دام سبک توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

وی از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این، طرح های فناورانه در حوزه پزشکی و معدن توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است، در حوزه پزشکی و زیست فناوری، درمانگاه ناباروری، درمانگاه دیابت (مرکز جامع ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت( در ذیل مرکز جامع زخم) در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: در حوزه معادن و شیمی نیز سه طرح با عنوان تولید مالچ طبیعی و تولید کود ارگانیک از باطله های مواد معدنی و تولید قطعات حفاری معادن غیر نفتی را به عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی استان در حال انجام است.

منصفی راد افزود: ان شاءالله با کمک و حمایت استاندار محترم و نماینده محترم، اعتبارات خوب و مناسبی برای این طرح های فناورانه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یابد و با راه اندازی مرکز درمان ناباروری و اجرای طرح های معدنی، شاهد ارائه خدمت مطلوب و مناسب در استان سمنان باشیم.

منصفی راد افزود: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است، با پیگیری ها و رایزنی های متعدد، مجوز راه اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت از سوی کارگروه پزشکی جهاددانشگاهی کشور برای استان سمنان اخذ شده است و باید حمایت و مساعدت لازم برای اختصاص و تجهیز فضای مناسب انجام شود تا ان شاءالله بتوانیم در این حوزه نیز ارائه خدمت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha