• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401042919910
  • خبرنگار : 30188

مهم‌ترین کشورهای میزبان گردشگری سال ۲۰۲۲

مهم‌ترین کشورهای میزبان گردشگری سال ۲۰۲۲

گردشگری یکی از صنایع پرفروش در دنیاست. اگرچه در طی این دو سال همه‌گیری کووید ۱۹ این فروش را به یک چهارم کاهش داده است، اما امسال نشانه‌ها حاکی از ادامه رشد، گسترش و تکامل گردشگری است. بیشتر کشورها چیزی برای ارائه به بازدیدکنندگان بین‌المللی دارند؛ از اهرام مصر گرفته تا جنگل‌های بارانی برزیل یا کافه‌های پیاده‌روی پاریس،‌ مقاصد متعدد توریستی زیادی در جهان وجود دارد. اما کدام کشورها بیشترین بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سفر مارکت، اگر شما هم می خواهید بدانید توریست‌پذیرترین کشورها در سال ۲۰۲۲ در انواع تور مسافرتی کدام هستند با ما همراه باشید.

کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۲

  1. فرانسه – ۹۰ میلیون
  2. اسپانیا - ۸۳٫۷ میلیون
  3. ایالات متحده - ۷۹٫۳ میلیون
  4. چین – ۶۵٫۷ میلیون
  5. ایتالیا – ۶۴٫۵ میلیون
  6. ترکیه – ۵۱٫۲ میلیون
  7. مکزیک - ۴۵ میلیون
  8. تایلند - ۳۹٫۸ میلیون
  9. آلمان – ۳۹٫۶ میلیون
  10. بریتانیا – ۳۹٫۴ میلیون

۱. فرانسه

آیا می‌دانستید فرانسه پربازدیدترین کشور جهان است؟ فرانسه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. فرانسه بیش از ۳۰ سال است که محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان بوده است. مقاصد جذاب بسیاری در فرانسه وجود دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، مونت سن میشل، روکامادور و روستاهای جذاب متعدد.

موارد قابل توجه در فرانسه آب و هوای دلپذیر، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه و انواع نوشیدنی است. گردشگری به طور مستقیم به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کند. بیش از ۹۰ میلیون توریست در فرانسه وجود دارد. علاوه بر این، پاریس پربازدیدترین شهر اروپا است. بر اساس بررسی جمعیت جهان، پاریس در سال ۲۰۱۹ پذیرای ۳۸ میلیون گردشگر بود.

۲. اسپانیا

اسپانیا دومین کشور پربازدید در جهان است. اسپانیا نیز مانند فرانسه دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است. برخی از آنها عبارتند از کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا آنتونی گائودی، موزه گوگنهایم و غیره.

گردشگری سومین سهم عمده در تولید ناخالص داخلی این کشور است. اسپانیا میزبان دو باشگاه محبوب از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان است: بارسلونا و رئال مادرید. بیش از ۸۳٫۷ میلیون گردشگر در اسپانیا وجود دارد.

۳. ایالات متحده آمریکا

پس از اسپانیا در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان، ایالات متحده قرار دارد. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۹٫۳ میلیون بازدیدکننده از ایالات متحده دیدن کردند.

چندین مکان جذاب در ایالات متحده وجود دارد. آمریکایی‌ها به دنبال جاذبه‌های توریستی و همچنین مناطق تفریحی و تعطیلات هستند. به غیر از مشاهده مقاصد گردشگری، مردم همچنین برای انجام سرمایه‌گذاری‌های تجاری مختلف از ایالات متحده بازدید می‌کنند.

اگر به دنبال مکان‌هایی با شگفتی‌های طبیعی، شهرها، مکان‌های تاریخی و تفریحی هستید، ایالات متحده جای مناسبی است.

۴. چین

چین به تدریج خود را به عنوان مقصد انتخابی برای گردشگران، دانشجویان و مشاغل تثبیت کرده است. این کشور با ۶۵٫۷ میلیون بازدیدکننده، چهارمین کشور پربازدید در سال ۲۰۲۲ است. چین دارای میراث فرهنگی و آثار تاریخی غنی است.

۵. ایتالیا

فرهنگ غنی، غذا، تاریخ  از جمله مواردی است که مردم را به ایتالیا جذب می‌کند. ایتالیا بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان‌هایی دارد که به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند.

ایتالیا در فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ با ۶۴٫۵ میلیون بازدیدکننده در رتبه پنجم قرار دارد.

مهم‌ترین کشورهای میزبان گردشگری سال ۲۰۲۲

۶. ترکیه

وقتی به کشورهایی با فرهنگ و سلامت غنی فکر می‌کنید، به ترکیه نیز فکر کنید. ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم سراسر جهان بوده است. ایرانیان زیادی هر ساله به این کشور سفر می‌کنند و اقدام به رزرو هتل خارجی در این کشور می‌کنند. ترکیه با بیش از ۵۱٫۲ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۲، ششمین کشور پربازدید در جهان است.

شما هم می‌توانید با خرید تور استانبول، به راحتی به این کشور سفر کنید.

۷. مکزیک

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری مکزیک از گذشته یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان بوده است. این کشور دومین کشور پربازدید در قاره آمریکا، پس از ایالات متحده است.

مکزیک دارای ویرانه‌های باستانی، شهرهای مستعمره، ذخایر طبیعی، و همچنین تعدادی از آثار معماری مدرن عمومی و خصوصی است. بازدیدکنندگان از طریق جشنواره‌های فرهنگی، شهرهای استعماری، ذخایر طبیعی و استراحت‌گاه‌های ساحلی جذب می‌شوند.

مکزیک هفتمین کشور از ۱۰ کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۲ با ۴۹ میلیون بازدیدکننده است.

مهم‌ترین کشورهای میزبان گردشگری سال ۲۰۲۲

۸. تایلند

گردشگری سهم عمده‌ای در اقتصاد تایلند دارد. این کشور هشتمین کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۲ است. تایلند دارای مناظر دیدنی و چندین آبشار زیبا و خیره‌کننده است که گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کند. در سال ۲۰۲۲، تایلند بیش از ۳۹٫۸ میلیون بازدیدکننده داشت.

۹. آلمان

لیست توریست‌پذیرترین کشورهای جهان بدون ذکر آلمان کامل نخواهد بود. ۳ شهر در آلمان در میان ۱۰۰ مقصد محبوب در سراسر جهان قرار دارند. برلین، پایتخت آلمان، پربازدیدترین شهر این کشور است. برلین با تاریخ و فرهنگ غنی همراه است که گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند. خرید آنلاین بلیط هواپیما برلین همیشه پرفروش است.

آلمان نهمین کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۲ است. بیش از ۳۹٫۶ میلیون بازدیدکننده دارد.

۱۰. انگلستان

بریتانیا با حدود ۳۹٫۴ میلیون بازدیدکننده، فهرست توریستی‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ را تکمیل می‌کند. بریتانیا به خاطر تپه‌های سرسبز ولز و مناطق کوهستانی اسکاتلند مشهور است. علاوه بر این، صخره‌های معروف موهر در این کشور، برای انواع گردشگران بسیار محبوب است. همچنین انگلستان دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبری مانند دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد دارد. این موسسات میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو را برای تحصیل به انگلستان جذب می‌کنند. برخی از پرطرفدارترین شهرهایی که در این کشور بازدید شده‌اند، لندن، ادینبورگ و منچستر هستند.

کلام آخر

در این متن سعی کردیم به ۱۰ کشور توریست‌پذیر برتر دنیا در سال ۲۰۲۲ اشاره کنیم. اگر می‌خواهید یک سفر راحت و لذت‌بخش داشته باشید، یا اینکه به دنبال بهترین قیمت تور هستید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن سفرمارکت تورهای داخلی و خارجی پربازدید را مرور کنید و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید.

منبع آمار: World Population Review

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha