• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401042919936
  • منبع : نمایندگی قزوین

واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

ایسنا/قزوین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین از غیرقانونی بودن واگذاری و یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: هرگونه واگذاری یا خرید و فروش امتیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی بوده و شهروندان می‌بایست ضمن آگاهی از شرایط قانونی واگذاری و توجه به ابعاد حقوقی قراردادهای تخصیص امتیازات از هرگونه خرید یا فروش امتیازهای تعیین شده خودداری کنند.

علی فولیان با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از معضلات امروزه کشور تأمین مسکن می‌باشد که با اجرای طرح ملی مسکن، بستر و زمینه رونق تولید در حوزه مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه فراهم شده است.

وی ادامه داد: حسب گزارشات واصله مردمی و مراجع نظارتی، برخی از شهروندان «به استناد برگه تأییدیه سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن» و تعدادی از مشاورین املاک و افراد سودجو در سطح استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن به صورت وکالتی می‌کنند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازات و نیز عدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، این مسئول عنوان کرد: برخی از متقاضیان طرح ملی مسکن پس از ثبت نام فاقد شرایط لازمه قانونی تشخیص داده  می‌شوند و به این ترتیب مدارک آنها اعم از کد رهگیری فاقد هر گونه ارزش خواهد بود؛ فلذا انجام اینگونه معاملات باعث از بین رفتن سرمایه خریدار شده و موجب بروز مشکلات عدیده حقوقی می شود.

وی تصریح کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

فولیان به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه ضمن تأکید بر همکاری و هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این مقوله تصریح کرد: شهروندان تا زمانی که بحث سند واگذاری ملک مورد نظر به شکل رسمی انجام نشده است، از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح موصوف و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha