• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401042920010
  • خبرنگار : 50491

فرماندار مراوه تپه خواستار شد

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مقابله با آفت «ملخ مراکشی»

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مقابله با آفت «ملخ مراکشی»

ایسنا/گلستان فرماندار مراوه تپه شیوع آفت ملخ مراکشی را یکی از معضلات این شهرستان برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه پژوهش به کمک شهرستان مراوه تپه بیاید.

لقمان قربانی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به خبرنگار ایسنا گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در راستای توسعه و پیشرفت کشور از جمله استان گلستان نقش آفرین است.

وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و غیره اشاره کرد و افزود: یکی از توانمندی های جهاد دانشگاهی فعالیت در حوزه های علمی و پژوهشی است و می توان از این ظرفیت به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و مبارزه با آفات استفاده کرد، متأسفانه یکی از معضلات شهرستان مراوه تپه شیوع آفت ملخ مراکشی است که آسیب زیادی به کشاورزی منطقه می‌زند و در حال حاضر این آفت در شهرستان بومی گزینی شده است.

فرماندار مراوه تپه از جهاد دانشگاهی خواست تا در واکاوی و بررسی مطالعات آفت ملخ مراکشی و شیوه های مبارزه با آن به کمک مراوه تپه بیاید و تأکید کرد: متأسفانه این معضل زمان زیادی است که گریبان گیر شهرستان مراوه تپه شده و از مجموعه جهاد دانشگاهی درخواست می کنیم با انجام مطالعات و پژوهش های علمی برای مقابله با این آفت به مراوه تپه کمک کند.

قربانی به نقش ارزشمند جهاد دانشگاهی در توسعه منطقه اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی در حوزه دانشگاه ها نیز اقدامات جهادی بسیار خوبی را انجام داده که می توان از این ظرفیت در حوزه شهرستانی و در راستای پویایی بیشتر دانشگاه های شهرستان بهره بُرد.

وی اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال به ویژه در حوزه دانش بنیان را اقدامی قابل تحسین برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه های دانش بنیانی گام برداشته و خدمات گسترده ای در حوزه‌ های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان ارائه کرده که تحسین برانگیز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha