• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401042920024
  • خبرنگار : 71234

سخنگوی‌ کمیسیون بهداشت مطرح کرد

نقش مجلس در طرح دارویاری کجاست؟

نقش مجلس در طرح دارویاری کجاست؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان غذا و دارو در تصمیم گیری دراجرای طرح دارویاری گفت که در طرح دارویاری هیچ نقشی برای مجلس دیده نشده که جای تاسف دارد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از طرح دارویاری به جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان اشاره و اظهار کرد: قطعا اجرای شتابزده طرح دارویاری مردم را متضرر خواهد کرد و نمایندگان مجلس هم به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهند داد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منابع و زیرساخت ها در اجرای طرح دارویاری گفت: باید در اجرای طرح دارویاری هم شرایط بیمه‌ها در نظر گرفته شود و هم بیمه‌ها کمک کنند تا هزینه ای از جیب مردم برای تهیه دارو پرداخت نشود. بر همین اساس تاکید کمیسیون بهداشت و درمان بر این است که باید ضمن پرداخت بدهی عقب مانده بیمه‌ها،  هزینه‌های طرح به موقع و به صورت شفاف در اختیار بیمه ها قرار گیرد تا شاهد اختلالی در اجرای طرح نباشیم.

سخنگوی‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ابهامات طرح دارویاری گفت: یکی از ابهامات متوجه وضعیت افرادی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند و داروها را باید به صورت آزاد بخرند، قطعا نباید قیمت ها به گونه ای باشد که آن ها توان خرید نداشته باشند.

شیخی همچنین با بیان این‌که «در طرح دارویاری هیچ نقشی برای مجلس دیده نشده است» گفت: در این طرح اهداف قانون گذار برای اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل زیرساخت سلامت الکترونیک، حذف ارز ترجیحی، توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده و همچنین اجرای دقیق سامانه‌ها و تکمیل سرویس‌های تخصیص، دیده نشده است. با این وضعیت مدیریت، این امکان وجود دارد که طرح دارویاری با شکست مواجه شود و هر قصوری در این خصوص نابخشودنی است.

وی در پایان گفت که شتابزدگی در اجرای طرح دارویاری نگران کننده است و به نظرم عملکردها در این زمینه مناسب نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha