• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401042920300
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان امور دانشجویان:

ورزش دانشگاهی در کشور ما مغفول مانده است

ورزش دانشگاهی در کشور ما مغفول مانده است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش دانشگاهی در کشور ما مغفول مانده است و خروجی آن باید به درد تیم ملی هم بخورد اما تاکنون نتوانسته‌ایم در این حوزه موفق عمل کنیم؛ بنابراین باید مسئولیت اجتماعی خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

هاشم داداش پور روز چهارشنبه، ۲۹ تیر ماه، در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: منابع مالی که سازمان دانشجویان در اختیار فدراسیون قرار داده، همیشه در جریان بوده است و باید تمرکز داشت که به چه منابعی نیاز داریم و تاکنون با این منابع چه کرده‌ایم چراکه منابع قابل توجهی داریم و از این منابع بخشی را هم برای المپیاد دانشجویان در نظر گرفتیم تا رخوت و کسادی در دانشگاه‌های کشور از بین برود.

وی ادامه داد: در پیگیری مطالبات از سازمان برنامه و بودجه نیز باید توجه بسیاری داشته باشیم همچنین باید ساختار فدراسیون ورزش دانشگاهی را بهبود بخشید.

وی افزود: آیین نامه هیأت ورزشی استانی مراکز آموزش عالی کشور باید بدون اصلاح قبلی انجام شود و در این زمینه کارگروهی تشکیل دهیم که اگر ضروری باشد، تغییراتی اعمال شود. 

داداش‌پور خاطرنشان کرد: دستورالعمل حق الزحمه آیین نامه دانشگاه‌ها نیز هیچگونه تغییری نکرده بود اما اخیراً تغییراتی را اعمال کردیم تا کاستی‌ها را پوشش دهد البته بهتر است همایشی در یکی از استان‌های کشور برگزار شود و در مورد یک سری مطالب گفت‌وگویی داشته باشیم. 

وی یادآور شد: در زمینه‌ی برگزاری المپیادهای استانی یک سری نواقصاتی وجود دارد که باید تکمیل شود چراکه سیستم در حال حرکت بوده و نیاز به عرضه‌یابی دارد.

وی همچنین گفت: باید به ایده‌ها بهای بیشتری داد و تک ایده‌هایی که در قالب نقد یا پیشنهاد مطرح شدند، جذاب هستند و هدف وزارت علوم نیز همین است که نواقصات را برطرف کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: نباید ورزش دانشگاهی را تنها در تعداد اندکی از ورزشکاران دنبال کرد باید بقیه را هم در نظر گرفت و تا جایی که می‌توان ورزش را به کل دانشگاه تعمیم داد و بستر فعالیت را فراهم کرد چراکه ظرفیت‌های زیرساختی مناسبی در دانشگاه‌ها وجود دارد و می‌توان بهره خوبی برد اما مسئله این است که تا چه اندازه توانستیم ورزش را همگانی کنیم و چه نسبتی از دانشجویان درگیر آن شدند و چند دانشجو در مجامع جهانی حضور یافتند.

وی گفت: سه نهاد در سازمان امور دانشجویان فعالیت می‌کنند که نیاز به هم افزایی دارند تا به یک جمع‌بندی برسند و هم افزایی و هماهنگی آنها ضرورت دارد که انجمن‌های ورزشی باید پشتوانه‌ی هم باشند و سهم دانشجویان هم در ورزش حداکثری باشد تا بتوانیم در حوزه‌ی سلامت روان دانشجویان نیز نقش ایفا کنیم و نگرش او را نسبت به آینده و جامعه تغییر داده و امیدوارتر کنیم.

داداش پور تاکید کرد: در دنیا رباتیک و هوش مصنوعی نیز ورزشی شده‌اند که البته انجمن ورزشی آن در کشور شکل گرفته است که می‌تواند نقش آفرینی خوبی داشته باشد چراکه ظرفیت‌های ورزشی کشور ما خوب بوده و می‌توان به خوبی از این حوزه بهره‌ برد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه گفت: برگزاری این المپیاد جنب و جوش خاصی در دانشگاه ایجاد کرد و تکاپو خاصی ایجاد شد که تنها محدود به این مدت نیست چراکه بعد از عید نوروز تمامی عوامل دانشگاهی در جنب و جوش بودند و از تیر ماه میزان آن نیز در دانشگاه تبریز افزایش یافت.

حسین امامعلی پور ادامه داد: خدا را شاکریم که تا این قسمت برنامه موفق بوده‌ایم و فردا افتتاحیه پسران را برگزار خواهیم کرد که اتفاقات خوبی در این المپیاد رخ داد؛ داورانی در سطح بین‌المللی داشتیم که مسابقات را در سطح بالایی برگزار کردند همچنین از سوی دیگر حضور قهرمانان ملی و جهانی نیز بسیار مهم بود و سطح مسابقات را افزایش داد.

وی افزود: در کنار برگزاری المپیاد، جشنواره‌ی استارتاپ‌های ورزشی را هم داشتیم که اختتامیه آن مصادف با افتتاحیه المپیاد خواهران بود و متناسب با شعار سال نیز پیش رفت و ایده‌ها در حوزه‌ی دانش بنیان بودند و باتوجه به اینکه تبریز شهر اولین‌ها است، باید اتفاقات خوبی در المپیاد بیافتد.

امامعلی پور خاطرنشان کرد: پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور، المپیاد سبز بود و از هیچ برگ کاغذی استفاده نشد و همه‌ی موارد در سایت و اپلیکشن بودند؛ سعی کردیم تا همه‌ی موارد در شأن و سطح دانشگاه تبریز باشند.

وی گفت: سعی می‌کنیم تامشکلات حوزه‌ی دختران را در رقابت‌های پسران برطرف کنیم و یک المپیاد پر نشاط بر اساس شعار رقابت، رفقا و سلامت برگزار کنیم.

وی یادآور شد: برای عزیزانی که همچنان در حال برگزاری المپیاد هستند، آرزوی توفیق داریم و اگر کوتاهی یا مشکلاتی باشد، معذرت می‌خواهیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نیز طی سخنانی اظهار کرد: جلسات، گردهمایی و نشست‌هایی چون تشکیل کمیته فنی سی و یکمین دوره‌ی بازی‌های تابستانی دانشجویان، جلسات هفتگی برای بررسی وضعیت تیم‌های دانشجویی، جلسه با کارشناسان حقوقی به منظور تدوین آیین نامه انضباطی فدراسیون و جلسات کمیته هشت‌گانه فدراسیون از جمله برنامه‌های فدراسیون ورزش هستند.

هادی بشیریان ادامه داد: اعزام دو نماینده کشور به دوره‌ی نهضت داوطلبین فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، اعزام یک دانشجو برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس مدیریت ورزشی ورزشی دانشگاه سوچی و اعزام سه نماینده کشور برای استفاده از بورسیه دانشگاه پکن از جمله اقدامات دیگر فدراسیون است.

وی خاطرنشان کرد:  راه‌اندازی سیستم اتوماسیون فدراسیون برای هیأت‌های استانی و بخش آموزش عالی، ایجاد کمیته اطلاعاتی برای اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیته فدراسیون‌ها،برگزاری ۶۴ جشنواره ورزشی کارگاه وبینار و همایش در دوران کرونا، مسابقه چالش دویدن و معرفی ۸۳ ورزشکار قهرمان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدامات بعدی ما هستند.

به گزارش ایسنا، بشیریان در خصوص امور فرهنگی، انتشارات و تبلیغات فدراسیون نیز گفت: هماهنگی با صدا و سیما برای انتشار اخبار پوششی برنامه‌ها، اجرای برنامه مشترک توسط هیات‌های استانی به مناسبت هفته ورزش، برگزاری روز جهانی ورزشگاه دانشگاهی تهیه و انتشار نشریه خبری فدراسیون، برگزاری دورهای آموزشی برای مربیان دانشجویان و داروان دانشگاه‌های کشور، تدوین و برسی اولین المپیاد ملی دانشجویان دانشگاه‌های کشور ۱۴۰۱، بررسی آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی استانی برنامه راهبردی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، تشکیل انجمن ورزشهای الکترونیک و هوش مصنوعی، ایجاد مرکز هماهنگی فعالیت ورزش‌های همگانی، جلسات کمیته فنی به صورت حضوری و برخط کارگاه مبارزه با دوپینگ و... را می‌توان از جمله دیگر اقدامات فدراسیون عنوان کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha