• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401042920308
  • خبرنگار : 71457

واکنش الکاظمی به حمله ترکیه:

عراق حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌داند

عراق حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌داند

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (چهارشنبه) بیانیه شدیداللحنی را درخصوص حمله اخیر ترکیه صادر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ترکیه‌ای مجدداً با حملات توپخانه‌ای نقض آشکاری را در حق حاکمیت عراق و جان شهروندان عراقی و امنیت آنها با هدف قرار دادن یکی از مناطق گردشگری در استان دهوک اقلیم کردستان عراق انجام دادند که این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان بی دفاع شد که بیشتر آنها از زنان و کودکان بودند. این تعدی ظالمانه ثابت می‌کند که طرف ترکیه‌ای هیچ اهمیتی به خواسته‌های مکرر عراق برای توقف نقض‌های نظامی خود به خاک عراق و جان عراقی‌ها نمی‌دهد.

وی افزود: عراق در حالی که به اصول حسن هم جواری پایبند است، اما قاطعانه مخالف استفاده از اراضی خود از سوی هر طرفی برای تعدی به همسایگانش است وبه کارگیری بهانه‌های امنیتی برای تهدید کردن جان شهروندان عراقی و تعدی به خاک عراق را نمی‌پذیرد چراکه این اقدام به منزله شانه خالی کردن از اصول حسن همجواری و توافق‌های بین المللی و مناسبات و همکاری مشترک است.

الکاظمی خاطرنشان کرد: عراق کاملاً حق پاسخ به این تعدی‌ها را برای خود محفوظ می‌داند و تمامی تدابیر لازم را برای حفاظت از مردم خود انجام می‌دهد و طرف تجاوزگر را مسئول تمامی تبعات تشدید تنش‌های مکرر می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۹ ۲۳:۰۰

هر تروریستی که در عراق کشته میشه صدای اعتراض از مسئولینش بلند میشه . باید هم اینطوری باشه چون نزدیک چهل سال عراق محلی برای فعالیت تروریستها شده انم با حایت مسئولین انجا .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ ۰۰:۰۲

چه پاسخی میخوای بدی؟ اگر عرضه اینو داشتین که پ ک ک رو از خاکتون بیرون میکردین نه اینکه از اونا حمایت کنین و بعد بگین ما نمیتونیم اونا رو بیرون کنیم تا اینکه ترکیه وارد عمل بشه و اونا رو ازبین ببره .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ ۱۲:۰۰

ایکاش بجای این همه رجزخوانی و بیانیه صادر کردن یخورده عرضه داشتید... اونوقت اردوغان چپم نگاهتون نمیکرد چه برسه به اشغالگری و آدمکشی...

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ ۲۱:۵۸

ببینید دولت ترکیه در آستانه عملیات ویژه بر علیه تروریست‌های پ ک ک پ ی د غیره می‌باشد وتروریست های کردی برای اینکه بتوانند از عملیات ارتش ترکیه جلوگیری ودونیارا متقاعد کنند که ترکیه شخصی ها را هدف قرار می‌دهد دست به چنین کاری زده است و ترکها در گذشته چندین عملیات بر علیه کردها آنجام داده است تا بحال حتا یک نفر غیر نظامی را هدف قرار نداده است صد درصد مطمئن باشید این کار را خود تروریست‌های کردی کرده اند وحتا این تروریست‌ها بار‌ها ثابت کرده‌اند برای رسیدن به اهداف شوم خودشان حتا غیر نظامی ها را نیز می‌کشند و بارها کشته اند حتا همنوعشان کرد نیز باشد وکاملا آشکار می‌باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ ۲۲:۴۵

اردوغان باید محاکمه شود

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ ۲۳:۲۲

عراق هم سدهای که ترکیه ساخت روحدف قراربد