• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401042920354
  • خبرنگار : 50105

کشوری با کمترین میزان تجهیزات تهویه مطبوع

کشوری با کمترین میزان تجهیزات تهویه مطبوع

ایسنا/خراسان رضوی تحمل دمای بالای ۱۰۰ درجه فارنهایت در همه جا دشوار اما در بریتانیا که تعداد اندکی از خانه‌ها مجهز به تهویه مطبوع هستند، این موضوع مهم‌تر است.

به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۲۱ از وزارت کسب‌وکار، انرژی و استراتژی صنعتی بریتانیا منتشر شد، اطلاعات اندکی در مورد تعداد خانه‌هایی در انگلستان منتشرشده است که در آنها تهویه مطبوع نصب شده‌اند و بهترین تخمین‌ها آن را کمتر از ۵ درصد نشان می‌دهد.

اگرچه تعداد انگشت‌شماری از روزهای تابستان معمولا ناخوشایند است، بسیاری از بریتانیایی‌ها می‌گویند که برای این تعداد روزها و شب‌های اندک نیازمند سرمایه‌گذاری تهویه مطبوع نیست و بسیاری نیز آن را غیرضروری و مضر برای محیط‌زیست می‌دانند و ترجیح می‌دهند تا از یک پنکه استفاده کنند. البته خانه‌های بریتانیایی با در نظر گرفتن تابستان‌های گرم طراحی نشده‌اند.

استاد انرژی و محیط‌زیست در موسسه انرژی دانشگاه کالج لندن گفت: ما کشوری تحت سلطه گرمایش هستیم، نه کشوری که تحت سلطه سرمایش است. ما خانه‌هایمان را از نظر تاریخی طراحی نکرده‌ایم تا با گرمای بیش از حد مقابله کنیم. ما آنها را طوری طراحی کرده‌ایم که خودمان را گرم نگه داریم.

وی گفت که در برخی از ساختمان‌های قدیمی، لوله‌هایی که آب گرم را تحویل می‌دهند ممکن است به درستی عایق‌بندی نشده باشند بنابراین جاری‌ شدن آب گرم می‌تواند باعث انتشار گرما در سراسر آپارتمان شود و این برای غلبه بر زمستان سرد خوب است اما در طول موج گرما مشکلات را تشدید می‌کند.

تهویه مطبوع بیشتر در خارج از خانه رایج است. بر اساس گزارش دولت، حدود نیمی از تقاضای سرمایش در انگلستان از دفاتر و پس از آن مکان‌های خرده‌فروشی و بیمارستان‌هاست.

 این گزارش نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر تقاضا برای سیستم‌های خنک‌کننده در منازل افزایش اندکی داشته است که بخشی از آن به دلیل افزایش استفاده از دفاتر خانگی در طول همه‌گیری ویروس کرونا بوده است و مقامات خود را برای آینده‌ای آماده می‌کنند که در آن افزایش دما به دلیل تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند تقاضای بیشتری برای سیستم‌های خنک‌کننده ایجاد کند که انرژی زیادی مصرف می‌کنند و می‌توانند برخلاف هدف بریتانیا برای کاهش تولید خالص گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ عمل کنند.

در این گزارش آمده است به دنبال تغییر شیوه‌های کاری ناشی از کووید-۱۹، انتظار می‌رود که روند طولانی مدت افرادی که برای مدتی یا تمام مدت از خانه کار می‌کنند وجود داشته باشد و این احتمالا باعث افزایش بازار سیستم‌های خنک‌کننده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha