• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401043020856
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان:

تهیه گزارش تفریغ بودجه شش‌ماه زودتر از مهلت قانونی دستاورد بزرگ و رکورد تاریخی است

تهیه گزارش تفریغ بودجه شش‌ماه  زودتر از مهلت قانونی دستاورد بزرگ و رکورد تاریخی است

ایسنا/لرستان مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: تهیه و تدوین گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شش ماه زود تر از مهلت قانونی، یک دستاورد بزرگ و رکورد تاریخی است.

مظفر جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: دیوان محاسبات کشور در دوره مدیریت دکتر  بذرپاش صاحب یک دستاورد بزرگ و رکورد تاریخی شد و گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور شش ماه زودتر از مهلت مقرر تدوین شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی افزود: مطابق قانون مهلت ارائه گزارش تفریغ بودجه کشور تا پایان دی ماه سال بعد می‌باشد.

تهیه گزارش تفریغ بودجه شش‌ماه  زودتر از مهلت قانونی دستاورد بزرگ و رکورد تاریخی است

این مسئول اضافه کرد: در راستای سیاست‌های تحولی رئیس کل دیوان محاسبات کشور در دوره جدید که  مورد اعتماد، تایید و  رضایت قلبی مقام معظم رهبری بوده و اخیرا هم در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان شد، تلاش بی وقفه  و جهادی  کارکنان خدوم و زحمتکش دیوان  محاسبات با مدیریت و  راهبری دکتر بذر پاش به ثمر نشست و گزارش تفریغ بودجه کشور در انطباق با اصل ۵۵ قانون اساسی تهیه و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

وی اظهار کرد: از مهمترین اثرات زود هنگام این گزارش ارتقاء بهره وری و اثربخش کردن تصمیمات جهت  قانون گذاری و ریل گذاری کشور است و یک گام اساسی جهت اصلاح و ساختار بودجه سنوات آتی به شمار می‌رود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان یادآور شد: ارائه سریع این گزارش با عارضه‌یابی و شناسایی  نقاط ضعف و قوت قانون بودجه سنوات قبل، به نظام حقوقی و قانون گذاری کشور کمک و  نواقصات و چالش‌های نظام مالی، محاسباتی و اجرایی کشور را برطرف می‌کند.

این مسئول گفت:: این گزارش تقویت و انسجام نظام مالیه عمومی و کارآمدسازی آن را به دنبال دارد و فرصت مناسب را جهت بهبود و اصلاح امور در اختیار  دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: علاوه بر ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، در راستای نظارت مستمر و سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور و ابلاغی رئیس کل ، گزارش نظارت مستمر بر اجرای قانون بودجه در مقاطع دو ماهه به عنوان یک اولویت در سال ۱۴۰۱ دنبال می‌شود که تاکنون گزارش دو ماهه اول سال جاری تهیه و ارائه و گزارش چهار ماهه منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۱ در دست بررسی و تدوین بوده که در کنار ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰  می‌تواند مسیر بهبود و  اصلاح نظام مالی و اجرایی کشور را بیش از پیش تسهیل و به توسعه، پیشرفت بهتر و سریعتر  کشور کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha