• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401043020869
  • خبرنگار : 50018

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها باید سوال محور و پاسخ محور باشند

دانشگاه‌ها باید سوال محور و پاسخ محور باشند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه های ما باید هم سوال محور و هم پاسخ محور باشند، گفت: درحال حاضر جامعه ما را موضوعاتی اعم از بیکاری، طلاق، خشونت‌های اجتماعی و ... تهدید می‌کند و دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیش قدم شده و با تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در راستای رفع مشکلات جامعه گام‌های موثری برداشته شود.

اصغر عابدزاده با اشاره به ضرورت توجه به مسئله آموزش، پژوهش، فرهنگ و مهارت، اظهار کرد: مسئله آموزش اثبات شده و از اول سرلوحه نظام آموزشی و دانشگاه های کشور بوده است، لیسانس ها و فوق لیسانس های زیادی داریم اما از دستشان مهارتی بر نمی‌آید و در بازار کار دچار مشکل می شوند.

وی تصریح کرد: مشکلی در آموزش نداریم، ولی در عمل مشکل داریم در واقع برای تعدادی از بی سوادان آموزش دادیم و بی سواد تر تحویل جامعه داده و فقط مدرک دادیم.

به گفته وی، ضروری است در چهار شاخه کشاورزی، مدیریت خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر خودمان را تقویت دهیم؛ به طوری‌که میان رشته‌های جدید تعیین کرده و برای آن‌ها متون جدید که همراه با نیاز جامعه و بازار کار باشد، طراحی کنیم.

اصغر زاده با بیان اینکه این دانشگاه آمادگی برگزاری دورهای مورد نیاز جامعه را دارد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی‌های لازم را دارد تا با برگزاری دوره های متخصصانه برای تمامی سطوح جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص بیکاری و طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در کنار تمامی آن‌ها، نباید از فرهنگ غافل شویم؛ چراکه در هرکدام از این شاخه‌ها کم کاری کنیم کارمان می‌لنگد، از این رو در کنار تمامی این کارها باید فرهنگ را نیز مورد توجه قرار دهیم.

عابد زاده با بیان این‌که تعریف شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در این دانشگاه پیاده شده است و ما باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم، خاطرنشان کرد: هم مهارت‌های سخت همانند کارهای تولیدی، صنعتی و ... و هم مهارت‌های نرم همانند گفتاری، رفتاری و ... که در هردوی آن‌ها مشکل داریم، باید تقویت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha