• جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401043121045
  • خبرنگار : 50204

اختصاص اعتبار ۲۱۰۰ میلیاردی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان مرکزی

اختصاص اعتبار ۲۱۰۰ میلیاردی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان مرکزی

ایسنا/مرکزی وزیر جهادکشاورزی گفت: اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد تومانی جهت بخش کشاورزی استان مرکزی در سفر هیات دولت دیده شده است.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر هیئت دولت به استان مرکزی، در شهرستان محلات حضور پیدا کرد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی، به شهرستان های محلات و دلیجان سفر کرده ایم، محلات یک شهر با ظرفیت های خوب در حوزه گل و گیاه و گیاهان دارویی بوده و منابع انسانی خلاقی نیز در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: تلاش های زیادی در بخش های علمی و زیرساخت های منطقه و ایجاد شهرک و دهکده گل و گیاه جهت تکمیل زنجیره انجام شده که این اقدامات این نوید را می دهد که با حمایت از این مجموعه بویژه در نمایشگاه نیمه کاره و در پایانه صادراتی، بتوان در حوزه صادارت گل و گیاه شرایط مطلوبی را در منطقه ایجاد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ظرفیت های جدید در حوزه حمایت های گلخانه ای وجود دارد، تصریح کرد: در این سفر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۲ سال اعتبار مشخص شده که در استان مرکزی حمایت شود، همچنین ۳ هزار میلیارد نیز تسهیلات برای منطقه دیده شده است. توسعه زیرساخت های گلخانه ای، حمایت از شیلات و عشایر، حمایت از مرمت قنوات و مباحث آبخیزداری و آبخوان داری و صدور اسناد اراضی کشاورزی و حمایت از آبیاری نوین مجموعه ای از حمایت های متنوع در این سفر است که امیدواریم منشاء یک تحول خوب در حوزه کشارورزی در این منطقه شود.

ساداتی نژاد با اشاره به شریط کم آبی در منطقه گفت: علیرغم تغییرات اقلیمی و شرایط خشکسالی، کشاورزان منطقه توانسته اند با کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم، حوزه کشاورزی در منطقه را گسترش دهند. تلاش ما نیز این است که با استفاده از اعتبارات این سفر بتوانیم برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، گلخانه‌ای و استفاده از الگوی کشت مناسب اقدام کنیم.

وی یکی از نقاط ضعف استان را در حوزه صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: این حوزه در استان و در حمایت از حوزه دامپروری جای کار بیشتری دارد که از محل مصوبات سفر به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha