• جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401043121128
  • خبرنگار : 50204

سرپرست وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی:

روستاها باید موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند

روستاها باید موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند

ایسنا/مرکزی سرپرست وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: یکی از اتفاقات اشتباه در سال‌های گذشته این بود که جمعیت روستایی کم و روستا از قطب تولید کشور خارج شد در صورتی که روستاها باید همچنان موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند.

محمد زاهدی وفا روز جمعه ۳۱ تیرماه در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی؛ در شورای اداری شهرستان فراهان اظهار کرد: فراهان یادآور شخصیت هایی است که در سطح ملی و جهانی برای ما افتخار آفرین هستند، ما تاریخ پرمفاخری داریم اما باید تلاش کرد بسترهای لازم برای تکرار این شخصیت ها را به وجودآورد.

وی افزود: وارث حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام از دولت های گذشته هستیم و تلاش بر این است که با توجه به شرایط بودجه ای و اقتصادی کشور این طرح ها را با اولویت تکمیل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید دسته بندی مناسبی در خصوص پروژه ها انجام شود چراکه برخی از پروژه ها را می‌توان با کمک نهادهای مردمی و خیرین و ... و بخشی را با مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی تکمیل کرد و همچنین بخشی از پروژه ها صرفا باید توسط بخش دولتی تکمیل شود.

زاهدی وفا با بیان اینکه کشور با شرایط جدیدی از نظر جغرافیایی در حوزه خشکسالی مواجه است، ادامه داد: تامین آب و نوع آب در اولویت دولت قرار دارد،  مجبور شدیم برای برخی استان ها از خلیج فارس انتقال آب داشته باشیم.

وی بیان کرد: در مدیریت مصرف آب و مدیریت تولید و توزیع آب باید طرح های جدید دنبال شود، شاید روش هایی که در گذشته فکر می کردیم که می توان از منابع آبی استفاده کرد، دیگر قابل استفاده نباشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تولید برق متناسب با مصرف برق در کشور پیش نرفته گفت: در حال حاضر اولویت برای مصارف خانگی است، گاهی  اوقات در برخی شهرک های صنعتی مجبور به قطعی برق هستیم، ولی تولید برق به میران کافی در دستور کار دولت قرار دارد.

زاهدی وفا تامین آب و برق و راه، راه آهن و شبکه مخابرات کشور را یکی از اولویت های کشور در حوزه زیرساختی دانست و گفت: امیدواریم در این حوزه ها در یک بازه زمانی مناسب در سطح کلان کشور اقدامات مناسب را انجام داد و مشکلات را رفع کرد.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی خاطرنشان کرد: بارش حوزه زاینده رود امسال به نصف هم نرسید و این نشان می دهد که وضع آب در برخی استان ها از استان مرکزی نامناسب تر است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این شهرستان تمرکزی بر بخش کشاورزی دارد و جمعیت روستایی آن ۵۶ درصد و جمعیت شهری ۴۴ درصد است، یکی از اتفاقات اشتباه در سال‌های گذشته این بود که جمعیت روستایی کم و روستا از قطب تولید کشور خارج شدند در صورتی که  روستاها باید همچنان موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند لذا باید به بخش کشاورزی توجه ویژه شود البته مکانیزه شدن بخش کشاورزی نیز باید مورد توجه باشد تا بتوان متوسط برداشت از زمین، آب و انرژی در بخش کشاورزی را به حداکثر رساند.

زاهدی وفا تاکید کرد: با صنایع در سطح کشور صحبت شده که در صورت امکان شبکه هایی برای پایین دست صنایع بزرگ پیشران ایجاد کرد تا این صنایع کوچک در شهرک های صنتی رشد خوبی داشته باشند و ظرفیت های خالی بخش صنعت بتواند در ارتباط با صنایع کلان هم افزایی داشته باشد. در زیر مجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی این مهم در دستور کار قرار گرفته تا بتوان مجموعه ای از صنایع خرد و کوچک را در ارتباط با صنایع بزرگ کشور تشکیل داد تا بتوانند موثر و مفید باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha