• جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401043121273
  • خبرنگار : 50399

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همیشه دنبال نقاط اشتراک می‌گردیم

همیشه دنبال نقاط اشتراک می‌گردیم
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرچند در معرض اقدامات وحدت‌شکنانه و آسیب‌رسان به اصل نظام قرار می‌گیریم اما همیشه دنبال نقاط اشتراک می‌گردیم.

محمدمهدی اسماعیلی در شب شعر به آیین آسمان که امروز، ۳۱ تیر ماه، به مناسبت روز مباهله در تالار نور مشهد برگزار شد  اظهار کرد: روز مباهله روز بزرگی در تاریخ اسلام و از نقاط قابل توجهی است که ما در طول قرن‌ها نتوانستیم به اندازه کافی آن را معرفی کنیم و از ظرفیتش بهره ببریم. حضور پیامبر(ص) بزرگوار با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مباهله و اینکه تمام هستی خود را در پای حقانیت اسلام گذاشتند، تصویری مهم و زیباست.
 
وی‌ با بیان اینکه مباهله جزو مستندات تاریخی قطعی میان اهل سنت و تشیع است و در تمام کتب روایی و تاریخی تقریبا روایاتی مشابه در این خصوص وجود دارد، افزود: نباید فراموش کرد محبت اهل بیت(ع) یکی از نقاط اشتراک اصلی جهان اسلام است.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این محبت در تمام جهان اسلام وجود دارد، تصریح کرد: برخلاف این تصور که فقط ائمه(ع) مختص شیعه هستند، رهبران فرقه‌های اهل سنت ائمه(ع) را ستایش کرده‌اند. رویدادهای مرتبط با این اشخاص نیازمند توجه ویژه‌ای است تا فراتر از مرزهای جغرافیایی حرکت کنیم.  

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امسال ستادی در وزارتخانه برای این موضوع ایجاد شد تا در این راستا فعالیت کند و آثار خوبی هم تولید شده که روز مباهله رونمایی خواهد شد. در این ستاد از برخی تولیدات با موضوع مباهله در تمام زمینه‌ها حمایت خاص انجام می‌شود. این ستاد برای تولیدات بیشتر در این زمینه آماده‌ است و امیدواریم بتوانیم در ۲ سال آینده آثار خوبی منتشر و رویدادهای خوبی برگزار کنیم.  

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مباهله جزو مناسبت‌های ویژه قرار گرفته و نیازمند توجه ویژه است. از شاعران و نویسندگان درخواست می‌کنم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و ما نیز در وزارتخانه از آن‌ها حمایت می‌کنیم.  

در این مراسم شاعران آئینی از جمله حجت‌الاسلام سید حسین سیدی، قاسم صرافان، میلاد حبیبی، عاطفه سادات موسوی، علیرضا رجبعلی‌زاده، عاطفه سادات موسوی، ابوالفضل عصمت‌پرست، عباس کیقبادی، نغمه مستشارنظامی، مسعود یوسف‌پور و حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha