• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050100184

نجات ۵۵ نفر در سیل فارس/۲۱ کشته، ۲ مفقود/اعلام عزای عمومی در فارس

نجات ۵۵ نفر در سیل فارس/۲۱ کشته، ۲ مفقود/اعلام عزای عمومی در فارس

ایسنا/فارس وقوع سیل در مناطق شرقی فارس و محدوده رودخانه رودبال خسارات جانی و مالی بسیاری به مردم این استان وارد کرد. این سیل تاکنون ۲۱ کشته داشته و ۲ تن نیز هنوز مفقود هستند. نیروهای امدادی از ابتدای وقوع سیل در منطقه حاضر بوده و کماکان در جستجوی مفقودان حادثه و رفع مشکلات هستند.

نجات ۵۵ نفر در سیل فارس/انتقال ۵ مصدوم به بیمارستان

ساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه اول مرداد/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که با توجه به حضور نیروهای امدادی از ابتدای وقوع سیل در شرق فارس، ۵۵ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

خلیل عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: متاسفانه در پی وقوع سیلاب در شهرستان‌های داراب، نی‌ریز و استهبان ۲۳ نفر مفقود شدند که تاکنون پیکر ۲۱ تن از آنها با همکاری امدادگران پیدا شده است.

عبداللهی با اعلام اینکه جست و جو برای یافتن ۲ مفقودی دیگر ادامه دارد، از حضور موثر نیروهای مردمی، هلال احمر، نیروهای نظامی ارتش، سپاه، بسیج و ... در عملیات امداد و نجات خبر داد.

افزایش فوتی‌های سیل در فارس به ٢١ نفر/تلاش برای جست و جوی ٢ مفقودی

ساعت ۱۲:۰۰ اول مرداد/معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر فارس از افزایش شمار فوتی‌های سیل در شرق استان به ٢١ نفر خبر داد.

مهدی خوبیار در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: عملیات امدادی با حضور ٣٠ تیم از شهرستان‌های استهبان، داراب، نی‌ریز، جهرم، فسا و شیراز در منطقه حضور دارند.

او افزود: یک تیم امداد هوایی نیز در منطقه مستقر شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس با اشاره به وجود ١٥٠ نفر از عوامل امدادی در منطقه سیلابی شرق استان، اعلام کرد که مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در صحنه حضور دارند.

افزایش شمار فوتی‌های سیل شرق فارس به ۱۸ نفر

ساعت ۱۰:۵۶ اول مرداد/مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از افزایش شمار فوتی‌های سیل در شرق استان به ۱۸ نفر خبر داد.

خلیل عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در پی وقوع سیلاب در شهرستان‌های داراب، نی ریز و استهبان متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز اورژانس فارس نیز در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در پی بروز این حادثه، همکاران اورژانس از لحظات اولیه تاکنون سر صحنه حضور دارند.

بر اساس این گزارش آمار مفقودین ۵ نفر و آمار اجساد شناسایی شده ۱۵ نفر است.

تاکنون ۱۷ جسد پیدا شده که ۱۳ نفر شناسایی شده است

ساعت ۰۹:۰۷اول مرداد/ فرماندار استهبان گفت: با توجه به تعطیلی پایان هفته تعدادی از افراد بومی و گردشگران از نقاط مختلف برای تفریح به کنار رودخانه رفته بودند و در بستر رودخانه حضور داشتند به دلیل بالا آمدن آب رودخانه گرفتار سیلاب  شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این حادثه ۶نفر مفقودی دارد، گفت: تاکنون ۱۷ جسد پیدا شده که ۱۳ نفر شناسایی شده است. 

 فرماندار استهبان گفت:در حال حاضر ۵۵ تیم امداد و نجات  با استعدادها و تجهیزات و امکانات مختلف در منطقه حضور دارند.

به گزارش ایسنا در حالیکه کارگر مدعیست سازمان هواشناسی آن طور که باید هشداری برای وقوع سیل نداده بود. 

هواشناسی استان فارس چهارشنبه ۲۹ تیر در خصوص احتمال وقوع بارشهای رگباری  و رعد و برق در ساعات عصر را پیش بینی کرده بود. 

به گفته فرماندار شهرستان استهبان تاکنون جسد ۱۷ قربانی سیل ۳۱ تیر پیدا و ۱۴ نفر از آنان شناسایی شده اند. 

تحویل پیکر ۱۵ جانباخته سیل فارس به پزشکی قانونی

ساعت ۱۰:۳۳ اول مرداد/سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان استان فارس که عصر روز گذشته جمعه ۳۱ تیر ماه رخ داد،تاکنون ۱۵ جسد به پزشکی قانونی شهرستان تحویل داده شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در این حادثه که بر اثر آن متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مفقود شده‌اند، تعداد پیکرهای تحویل شده به پزشکی قانونی تا این لحظه ۱۵ تن بوده است. به منظور بررسی شرایط و نیز تعیین هویت پیکرهای کشف شده در این حادثه، دو تیم مدیریت بحران متشکل از مدیرکل استان، معاونان، پزشک و کاردان تالار تشریح، ساعات ابتدایی صبح امروز به محل وقوع حادثه اعزام شده اند.

بر ابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، با توجه به شدت حادثه و احتمال افزایش تعداد قربانیان، تیم‌های مدیریت بحران پزشکی قانونی استان در حالت آماده باش قرار دارند. اسامی قربانیان بعد از انجام مراحل شناسایی اعلام خواهد شد.

افزایش تعداد قربانیان و خسارت‌های مالی

ساعت ۱۱ دقیقه بامداد اول مرداد/به گفته استاندار فارس عصر جمعه ۳۱ تیر به دنبال بارش شدید باران، شاهد جاری شدن سیل در محدوده رودخانه رودبال بودیم. 

محمدهادی ایمانیه از اعزام اکیپ‌های امداد و نجات و ارزیاب دستگاه‌های مختلف و گسیل تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی خبر داد. 

به گزارش ایسنا و در حالیکه آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تعداد کشته ها را ۱۱ نفر و مفقودان را ۱۳ نفر اعلام کرده بود، گزارش‌های تائید شده حاکی از افزایش تعداد قربانیان و خسارت‌های مالی است. 

۱۵ خودرو دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد

ساعت ۶ و ۱۷ دقیقه اول مرداد/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این خصوص  گفت: عصر جمعه ۳۱ تیر بارش باران شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشت. 

خلیل عبداللهی گفت: به محض وقوع این حادثه طبیعی، فرماندار، بخشدار و نیروهای امدادی برای بررسی جزئیات ماجرا به محل حادثه اعزام شدند.

عبداللهی گفت: همچنین بر اثر این سیلاب ۵۵ نفر دچار حادثه شدند که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: ۱۵ خودرو نیز دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد.

اعزام تیم‌های عملیاتی به مناطق سیل زده

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز صبح شنبه اول مرداد از اعزام تیم‌های عملیاتی به مناطق سیل زده خبر داد. 

محمدهادی قانع بیان کرد: در پی بارش‌های شدید اخیر در شهرستان استهبان استان فارس  و وقوع سیل در این منطقه، پیرو درخواست مسئولان محلی این شهرستان و مدیریت بحران استانداری فارس، سه گروه از نیروهای تیم تخصصی غواصی و کوهستان به سرعت تجهیز شده و راهی شهرستان استهبان شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ۱۴  آتش نشان متخصص در تیم‌های غواصی و کوهستان سازمان آتش‌نشانی شیراز به صورت سه تیم به همراه سه خودرو و تجهیزات ویژه نجات به شهرستان استهبان اعزام شدند.

مراکز درمانی شیراز و مناطق شرق فارس به حالت آماده باش درآمد

ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه ۳۱ تیر/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز جمعه ۳۱ تیر اعلام کرد که به دنبال وقوع سیل در شرق استان فارس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شیراز و شهرستان‌های شرقی به حالت آماده باش در آمدند.

سید وحید حسینی گفت: در پی شدت بارندگی امروز در شهرستان استهبان و وقوع سیل در منطقه رودبال، مراکز درمانی شیراز و مناطق شرق فارس به حالت آماده باش درآمد.

او با اشاره به آمادگی مراکز درمانی شهرستان های استهبان، داراب، نی ریز و شیراز گفت: ارزیابی های اولیه برای بررسی شدت سانحه از سوی مرکز اورژانس فارس و دیگر سازمان های امدادی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین درپی گزارش های مردمی مبنی بر غرق شدگی چند هم استانی که برای تفرج به کنار رودخانه رفته بودند، ۹ دستگاه آمبولانس از شهرستان های استهبان، ایج و داراب به منطقه اعزام شده است.

حسینی گفت: در حال حاضر خودروی فرماندهی و اتوبوس آمبولانس اورژانس به منطقه اعزام شده و فرآیندهای خدمت رسانی به مصدومان این حادثه به حالت فعال درآمده است.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۷ عصر روز جمعه ۳۱ تیر، وقوع سیلاب به دنبال بارندگی شدید در محدوده شهرستان‌های شرقی فارس، مردمی را که برای گذران روز تعطیل به حاشیه و بستر رودخانه رودبال رفته بودند را غافلگیر کرد و خسارات جانی و مالی شدیدی را بر جای گذاشت.

هم اینک استاندار، فرمانده سپاه، رئیس جمعیت هلال احمر و شماری ازمسئولان استان فارس در منطقه حادثه دیده حضور دارند.

توقف جست‌وجوی مفقودین سیل رودبال/وزیر کشور در راه استهبان

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس از توقف عملیات جست و جوی مفقودین در منطقه رودبال به دلیل تغییر شرایط جوی و شروع بارندگی خبر داد.

مهدی خوبیار در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: به دلیل بارش باران در بالادست رودخانه رودبال، هوا ناپایدار شده و برای حفظ ایمنی جان مردم و امدادگران، کار جست و جوی مفقودین متوقف شده است.

او خاطرنشان کرد: دو مفقود باقی مانده کودک هستند.

معاون هلال احمر فارس از حضور وزیر کشور تا دقایقی دیگر در منطقه رودبال خبر داد و گفت: ایشان با هلی کوپتر در مسیر استهبان هستند.

اعلام عزای عمومی در استان فارس

ساعت ۱۸:۵۳/به دنبال حادثه وقوع سیل در استهبان و جان باختن بالغ بر ۲۱ تن از هموطنان، استاندار فارس، یکشنبه دوم مرداد را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، طی اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت مجدد به خانواده جان باختگان سیل عصر جمعه ۳۱ تیر استهبان، در راستای همدردی با بازماندگان، یکشنبه ۲ مرداد را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha