• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050100326
  • خبرنگار : 50037

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد

بستری ۲۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان/ وجود ۸ شهرستان "زرد" در استان

بستری ۲۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان/ وجود ۸ شهرستان "زرد" در استان

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشگی ابن‌سینا از بستری ۲۲۷ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی در سطح بیمارستان‌های استان همدان خبر داد.

علیرضا توقیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۲ بیمار مشکوک و قطعی به صورت سرپایی به اورژانس‌های بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۵۶ بیمار مشکوک و قطعی جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان های استان همدان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشگی ابن‌سینا با اشاره به بستری شش بیمار کرونایی در بخش آی سی یو و مراقبت های ویژه طی این مدت، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته از روز پنجشنبه تا جمعه استان همدان دارای یک مورد فوتی کرونایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در رنگ‌بندی‌های جدید کرونایی به غیر از اسدآباد و تویسرکان که آبی هستند، کل شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: آمار مراجعان سرپایی و بستری استان همدان رو به افزایش بوده و تداوم رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط شهروندان ضرورت ویژه‌ای دارد.

توقیری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۳۴۴ نفر در استان همدان بر اثر کرونا فوت شده‌اند، تصریح کرد: مجموع واکسن های تزریق شده کرونا استان همدان از مرز سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشته و تاکنون ۹۰ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان همدان واکسن دُز اول خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه واکسن تزریقی دُز اول بیشترین تعداد واکسن را در جمعیت هدف سطح استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: دُز دوم نیز از نظر واکسن تزریقی بعد از دُز اول بیشترین تعداد ترزیق را داشته اما دُز سوم و چهارم تعداد واکسن های تزریقی کمتری را به خود اختصاص داده است.

توقیری در پایان با تأکید بر والدین برای دریافت واکسن کودکان بالای پنج سال خود بیان کرد: افرادی که شش ماه از زمان دریافت واکسن قبل آنان گذشته باشد، دریافت دُز یادآور آنان ضرورت خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha