• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050100423
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل ارشاد گلستان عنوان کرد؛

جهاد دانشگاهی پرچم‌دار فعالیت‌های فناورانه و مهارت‌محور

جهاد دانشگاهی پرچم‌دار فعالیت‌های فناورانه و مهارت‌محور

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه جایگاه و نقشه راه جهاد دانشگاهی برای ادامه مسیر با سایر نهادهای فرهنگی مشخص است، گفت: جهاد دانشگاهی پرچم‌دار فعالیت‌های فناورانه و مهارت‌محور است.

محمد رعیت پیشاپیش با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به خبرنگار ایسنا گفت: جهاد دانشگاهی یکی از پرچم داران فعالیت های فرهنگی، فناورانه و آموزش های مهارتی در کشور است؛ نهادی که به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد ماه سال ۵۹ تاسیس شد.

وی افزود: وقتی به اهداف تعیین شده در مسیر پیش روی این نهاد انقلابی همچون گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی و نیز گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی و ارتباط برقرار کردن میان دانشگاه و صنعت نگاه می کنیم؛ جایگاه این نهاد فرهنگی و نقشه راه آن برای ادامه ی مسیر و نیز اشتراکاتش برای هم‌افزایی با سایر نهادهای فرهنگی مشخص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان, امیدآفرینی، ارتقاء انگیزه، خودباوری و توجه به توان ملی، حمایت از نسل جوان با استعداد متعهد و نیز تبیین، تلاش و اقدام عملی برای اقتصاد دانش بنیان و توجه خاصه به مفاد بیانیه گام دوم در مسیر تمدن بزرگ اسلامی را در این برهه زمانی ضروری خواند و تأکید کرد: امید است جهاد دانشگاهی در این مسیر گام بردارد.

رعیت به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری یکی از محورهای شعار امسال را به بحث دانش بنیان اختصاص دادند که امید است این نهاد انقلابی در سالی که مزین به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است در سطح کشور و نیز استان گلستان نسبت به اجرای برنامه های توسعه ای خود در حوزه های فرهنگی، علمی و فناورانه، آموزشی و اشتغال‌آفرینی اهتمام ویژه ای نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha