• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401050100513
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره هواشناسی اردستان خبر داد:

دمای هوا در زواره و مهاباد به ۴۶ درجه رسید

دمای هوا در زواره و مهاباد به ۴۶ درجه رسید

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: امروز و فردا دمای هوا در شهرهای زواره و مهاباد ۴۶ درجه سانتیگراد است که با بررسی نقشه‌های هواشناسی این دو منطقه گرم‌ترین شهرهای استان اصفهان هستند.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ورود توده گرمایی که وارد کشور شده است تأثیر افزایش دما را برای بسیاری از شهرهای استان اصفهان داشته است.

وی با بیان اینکه از چند روز گذشته دمای بسیاری از شهرهای استان شامل زواره، مهاباد، بادرود، کاشان، آران بیدگل و... افزایش داشته است، افزود: امروز و فردا دمای هوا در شهرهای زواره و مهاباد ۴۶ درجه سانتیگراد است که با بررسی نقشه‌های هواشناسی گرم‌ترین شهرها در استان اصفهان خواهند بود.

رئیس اداره هواشناسی اردستان تصریح کرد: وضعیت گرمای هوا تا اواخر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و شامگاه یکشنبه شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک و همچنین تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

رمضانپور با بیان اینکه از روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد کاهش ۳ تا ۴ درجه دما و خنکی هوا خواهیم بود، گفت: به طور کلی وضعیت دو هفته ابتدایی مرداد شرایط بارش‌های رگباری و رعد و برق در نقاطی که مستعد باشد مانند جنوب شهرستان اردستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امسال هوای کشور گرم‌تر نشده است و آنچه احساس می‌شود، نوسانات دمایی است که مردم احساس می‌کنند هوا گرم‌تر شده در صورتی که آنچه مشاهده می‌شود وضعیت نرمال دمای هوا است که هر سال اتفاق می‌افتاد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان درباره چگونگی اعلام میزان دما از سوی هواشناسی، خاطرنشان کرد: دمایی که ادارات هواشناسی اندازه‌گیری می‌کنند، دمای هوا بر اساس معیارهای جهانی است و با میزان دمایی که دماسنج‌های معمولی و دماسنج خودرو اندازه‌گیری می‌کند کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha