• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401050100521
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گشایش نمایشگاه خوشنویسی در کاشان

گشایش نمایشگاه خوشنویسی در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: برگزاری هر رخداد هنری، یک اتفاق بزرگ و خوشایند در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه بزرگ فرهنگی کاشان است که دیدن و  انتقال آن به همه مردم ارزشمند است.

احمد خوشحساب، امروز(شنبه، اول مرداد) در آیین گشایش نمایشگاه نقش عشق در کاشان، اظهار کرد: این نمایشگاه، با کارهای خوشنویسی استاد روح‌الله حسین‌زاده قالهری در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نقاشی خط و سیاه مشق برپا شده است و تا سوم مرداد پذیرای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی خواهد بود.

وی با اشاره به اهدای دو اثر از استاد حسین زاده به موزه عاشورای کاشان، افزود: تولید و خلق آثار هنری یک راهکار برای احیای ارزش‌های معنوی و اخلاقی و انتقال آن به نسل نوجو و نوپای جوان است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان، تصریح کرد: موزه عاشورا در خانه تاریخی خانواده ابریشم‌چی برپا شده که آثاری با پیشینه چند قرن در این موزه ساماندهی و به نمایش درآمده و بخشی از آن به آثار خوشنویسی اختصاص یافته است.

همچنین روح‌الله حسین‌زاده قالهری، هنرمند خوشنویس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در زمینه نگارش تمام خطوط اسلامی به ویژه خط نستعلیق و ثلث بیش از یک دهه فعالیت کرده و همچنین شش سال است که گرایش تخصصی نقاشی و خط را به طور مستمر پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: آثار خود را تاکنون در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد دانشگاه الزهرا، نگارخانه گنجینه، موزه و فرهنگسرای قرآن، برج آزادی و نمایشگاه هنرهای اسلامی موزه ملی جاکارتا به نمایش گذاشته‌ام.

حسین‌زاده قالهری گفت: حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی و جشنواره‌های مختلف هنری از جمله دوسالانه خوشنویسی و جایزه کشور امارت در سال۱۳۸۵و کسب عنوان نخبه از طرف انجمن خوشنویسان و اداره ارشاد استان البرز را در کارنامه هنری خود دارم.

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: بنا بر پژوهش‌ها، هنر و فعالیت‌های هنری موجب تقویت مهارت‌های حرکتی، رشد توان مغزی و توانایی حل مسئله در افراد شده و تأثیر مثبتی در یادگیری و درک فعالیت‌هایی مثل خواندن، نوشتن، انجام محاسبات ریاضی و علوم دارد.

محمدرضا معصومی، افزود: هنر به کودکان، فرصت می‌دهد که جهان اطرافشان را  بهتر تفسیر کنند و به عنوان یک سرگرمی ساده و لذت‌بخش مورد پذیرش قرار گرفته و روحیه اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: پدر و مادرها نیز توجه داشته باشند که فعالیت‌های هنری برای همه اعضای خانواده ضروری است، زیرا موجب شادی افراد می‌شود، بنابراین آموزش‌های درسی را به بچه‌ها تحمیل نکنید.

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تأکید کرد: فعالیت‌های هنری، فرایندی است که مدام فرصت‌های انتخاب، تصمیم‌گیری و ارزیابی نتایج را پیش روی افراد قرار می‌دهد و هنرمندان یاد می‌گیرند که خود را با شرایط مختلف تطبیق دهند و ایده‌های جدید و متفاوتی را ارائه کنند.

معصومی گفت: فعالیت‌های هنری به کودکان کمک می‌کند که خود و جهان پیرامونشان را بهتر بشناسند و بتوانند احساسات مختلف را مدیریت کنند و احساس‌ها و هیجان‌های خود را به شکل صحیح بروز دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha