• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401050100574
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی یکم مرداد

واکنش‌ها به لغو کنسرت در اهواز/انتقاد از شیوه اجرای طرح امنیت اجتماعی/دستورالعمل‌های کرونایی

واکنش‌ها به لغو کنسرت در اهواز/انتقاد از شیوه اجرای طرح امنیت اجتماعی/دستورالعمل‌های کرونایی

لغو کنسرت‌های اخیر در اهواز/ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا/ روابط ایران و ترکیه/ نشست آستانه در تهران/ سیل استهبان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، لغو کنسرت‌های اخیر در اهواز و واکنش ها نسبت به این اقدام از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در همین رابطه، مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: صدور مجوز برای رویدادهای فرهنگی هنری مثل کنسرت یا اکران فیلم از اختیارات قانونی وزارت‌ ارشاد است و کلیه دستگاهها به ویژه استانها باید از آن تبعیت کنند. وزارت‌ ارشاد پای مجوز خود برای برگزاری کنسرت در ⁧‫اهواز‬⁩ ایستاد و این اقدام ستودنی‌ست. برخورد سلیقه‌ای بویژه در استان‌ها ناپسند است.

جلال رشیدی کوچی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها هم با اشاره به ممانعت عده ای از برگزاری کنسرت در اهواز تاکید کرد: اینکه عده ای بخواهند با قانون شکنی و با ادعای انقلابی گری در جامعه دو قطبی ایجاد کنند پذیرفتنی نبوده و باید با آنان برخورد شود.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی انتقاد کرده و بر رعایت و احترام به حقوق شهروندان تاکید کردند.

سفر هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه به تهران و امضای سند برنامه جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه در جریان این سفر دیگر موضوعات خبری مورد توجه مخاطبان بود که سفیر ایران در ترکیه در تحلیلی در همین رابطه تاکید کرد که سند جامع همکاری بلندمدت ایران و ترکیه یک سند کاملا واقع‌بینانه است و براساس ظرفیت‌های دو کشور تهیه و تنظیم شده است.

محمد فرازمند همچنین با بیان این‌که ما در ارتباط با حفظ تمامیت ارضی سوریه و اصول مربوط به آن اختلاف نظری با ترکیه نداریم و ترکیه نیز مثل ما در مواضع خود براین اصول تاکید دارد، افزود: ما و ترکیه در بحث مبارزه با تروریسم نیز دیدگاه مشترکی داریم و در همین چارچوب بارها تاکید کرده‌ایم که ما نگرانی‌های امنیتی ترکیه را بابت فعالیت‌های برخی گروه‌های تروریستی درک می‌کنیم و در همین راستا نیز به صورت صریح گفته‌ایم که مخالف به کار بردن روش‌های غیرمسالمت‌آمیز و روش‌های نظامی برای حل مسائل بین ترکیه و سوریه هستیم. این به منزله اختلاف لاینحل بین ایران و ترکیه نیست بلکه نشان‌دهنده وجود صراحت در روابط دو کشور است.

سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل منطقه هم با اشاره برگزاری نشست آستانه در تهران و نتایج آن اظهار داشت: این نشست پس از وقفه دو ساله برگزار شد و حل منطقی، عاقلانه و عادلانه مساله سوریه یکی از مسائل مهمی بود که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. برگزاری نشست آستانه در تهران نشان داد همگرایی منطقه‌ای می تواند منجر به حل مشکلات منطقه شود.

از دیگر اخبار پربازدید اظهارارت یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای بود.

ویکتوریا نولاند در نشست امنیتی آسپن در اظهاراتی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و تهران  را مسئول نتیجه مذاکرات احیای برجام بداند و مدعی شد که توافق با ایران روی میز قرار دارد. اگر ایرانی‌ها توافق را بخواهند، روی میز است اما آنها تاکنون تصمیمی برای آن نگرفته‌اند.

در پی وقوع سیل در استهبان در استان فارس، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مربوطه ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.

محمد مخبر در این تماس بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تاکید کرد.

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشریح آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال استهبان، افزود: بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد. در حال حاضر تعدادی جنازه پیدا شدند و تعدادی هم فعلا مفقودند که تیم های امدادی در حال جستجو هستند. 

تاکیدات رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: همه مردم باید در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک به تمام ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و خصوصاً با توجه به نزدیکی ایام محرم این ملاحظات با دقت بیشتر در هیئات و اماکن زیارتی رعایت شود.

وی پرهیز از عادی‌انگاری و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع سویه جدید و ضرورت یافتن اعمال محدودیت‌ها، ضروری دانست.

رئیس دولت سیزدهم همچنین روز جمعه ۳۱ تیر ماه برای انجام بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی رفت که گزارش کامل این سفر را می توانید در این لینک بخوانید.

رییس جمهور در سفر به استان مرکزی پیگیری طرح جامع کاهش آلودگی هوا را از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک عنوان کرد و همچنین با تاکید بر حمایت دولت از همه کسانی که دغدغه تولید دارند، واردات بی‌رویه را از مشکلات اساسی کشور دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha