• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401050100604
  • خبرنگار : 71661

ویکتور اوربان: مسکو دیگر به اروپا گوش نمی‌دهد

ویکتور اوربان: مسکو دیگر به اروپا گوش نمی‌دهد

نخست وزیر مجارستان با تاکید براینکه اروپا به استراتژی جدیدی با هدف برقراری صلح در اوکراین نیاز دارد، گفت: صلح در اوکراین تنها پس از مذاکرات میان روسیه و آمریکا قابل دست‌یابی است و اروپا نیز با شکست در تحقق پیمان مینسک، فرصت میانجی‌گری خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت: مجارستان نباید این توهم را داشته باشد که می‌تواند استراتژی غرب را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در جریان سفر به رومانی تاکید کرد:: با این وجود، این یک امر شرافتی و اخلاقی است که ما موضع خود را اعلام کنیم که به استراتژی جدیدی نیاز است که هدف آن صلح و ارائه یک پیشنهاد خوب برای صلح اوکراین باشد.

نخست وزیر مجارستان افزود: وظیفه اتحادیه اروپا این نیست که طرفداری کند، بلکه باید بین روسیه و اوکراین قرار گیرد.

وی افزود: وقتی در باره جنگ اوکراین حرف می‌زنیم، این سوال پیش می‌آید که چه کار باید بکنیم؟ گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین انجام نخواهد شد. کسانی که منتظر این گفت‌وگوها هستند، بیهوده انتظار می‌کشند. روسیه تضمین‌های امنیتی می‌خواهد و به این دلیل است که تنها آمریکا و روسیه می‌توانند به این جنگ پایان دهند. تا زمانی که روسیه و آمریکا مذاکره نکنند، صلح در کار نخواهد بود.

اوربان بیان کرد که اروپا دیگر نمی‌تواند نقش واسطه داشته باشد، چرا که پس از شکست توافقات مینسک، مسکو دیگر نمی‌خواهد به اروپا گوش دهد.

وی افزود: ما (اروپا) وقتی بعد از سال ۲۰۱۴ نتوانستیم توافقات مینسک را اجرایی کنیم، از جمله ضمانت‌های فرانسه و آلمان، شکست خوردیم. روس‌ها دیگر نمی‌خواهند با ما گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۲

بی عملی اروپا در مقابل عوامل شروع این جنگ واضح است و این تازه آغاز راهی است که امریکا و ناتو مقابل اروپائی ها گذاشتند .

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۲ ۰۰:۱۴

واقعیت شروع جنگ و انفعال اروپا را تبیین کرده.