• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401050100667
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از رونمایی تیزر «دوار» تا خوانش «خرس»

از رونمایی تیزر «دوار»  تا خوانش «خرس»

"بخارست" متقاضی پروانه نمایش شد، خوانش "خرس" در تماشاخانه حوزه هنری، برگزاری جلسه جوایز فنی جشنواره سینما حقیقت،رونمایی از تیزر "دوار" و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم سینمایی"بخارست" به تهیه کنندگی علی طلوعی و کارگردانی سید مسعود اطیابی متقاضی صدور پروانه نمایش شد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، این فیلم بعد از طی مراحل فنی متقاضی صدور پروانه نمایش شد.

پیش بینی می شود سینمایی "بخارست" که جدیدترین محصول نبراس پیکچرز در ژانر کمدی اجتماعی است، پس از اخذ مجوزهای لازم در نیمه ی دوم امسال اکران شود.

حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

پخش این فیلم سینمایی بر عهده شایسته فیلم می باشد.

عوامل فیلم سینمایی بخارست عبارتند از مدیرفیلمبرداری: افشین علیزاده، مدیر صدابرداری: عباس رستگار پور، دستیار اول کارگردان: محمد داوودی کیا، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: افسانه صمد زاده، مدیر برنامه ریزی: نرگس مشایخی، مدیر تولید: سید حمید رضا اطیابی، مدیر تدارکات: علیرضا کفایتی، تدوین: مهسا السادات اطیابی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، آهنگساز: امیر توسلی، دستیار تهیه کننده: نوشین طهماسبی، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، دستیار اول فیلمبردار: مهدی ابراهیمی، عکاس و فیلمبردار دوم: سید حسام الدین اطیابی، جلوه‌های ویژه بصری: محمد میر وهابی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: امیر حسین خنجری، اصلاح رنگ: سامان مجد وفایی، مدیر مالی: محمد مجدی، تبلیغات و فضای مجازی: رویا نوری پور، مشاور رسانه ای: الناز صفری.


«خرس» به تماشاخانه مهر می‌آید

نمایشنامه «خرس» روز اول مرداد ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری خوانده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، رضا گیلانپور کارگردان برنامه خنده در صحنه درباره این برنامه گفت: قرار است نمایشنامه «خرس» آنتوان چخوف در آخرین قسمت برنامه خنده در صحنه که به خواندن نمایشنامه‌های طنز اختصاص دارد، خوانده شود. حضور افرادی مثل فرهاد بشارتی، فرج الله گل سفیدی، فریبا دستواره در نمایشنامه‌خوانی این برنامه قطعی است.

او افزود: قرار است امیر دژاکام در این برنامه نگاهی ویژه به نمایشنامه‌خوانی داشته باشد و درباره این که نمایشنامه‌خوانی چیست صحبت کند و گپ بزند.

گیلانپور گفت: نمایشنامه خرس ساعت ۱۷و ۳۰دقیقه روز اول مرداد ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری خوانده می‌شود.

او ادامه داد: ما طبق روال گذشته مشارکت مردمی و حضار را در خواندن نمایشنامه «خرس» خواهیم داشت یعنی از علاقمندان دعوت می‌کنیم که چند خط از نمایشنامه را بخوانند.

کارگردان برنامه خنده در صحنه بیان کرد: در واقع ما با مشارکت دادن مخاطب عام برنامه خنده در صحنه در نمایشنامه‌خوانی‌ها، به نوعی استعدادیابی می‌کنیم. بهتر است شما بدانید که ما در دوره قبلی اجرای برنامه خنده در صحنه از میان حضاری که چند خط از نمایشنامه‌ها را خوانده بودند، ۷-۸ نفر را انتخاب کردیم. دوباره از آنها تست گرفتیم و در نهایت ۲نفر آنها را برگزیدیم و قرار است اگر خدا بخواهد در برنامه‌های آینده‌مان از آنها استفاده کنیم.

گفتنی است؛ نمایشنامه خرس روایتی کمدی از زندگی خانمی است که در حین عزاداری برای شوهرش، متوجه می‌شود که همسرش یک طلبکار دارد و در همین اثنا اتفاقات شنیدنی رخ می‌دهند.

کارگردان برنامه خنده در صحنه خبر داد: در آینده با توجه به اینکه ما به محرم و صفر نزدیک می‌شویم، قرار است یک نمایشنامه‌خوانی مذهبی در برنامه خنده در صحنه اجرا شود.

برگزاری جلسه ویژه درباره جوایز فنی جشنواره «سینماحقیقت»
شورای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» برای بررسی جوایز در بخش فنی (مسابقه ملی) با صنوف و مستندسازان، جلسه مشترک برگزار خواهد کرد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با توجه به انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و تغییر جوایز در بخش‌های فنی، شورای برگزاری این رویداد، هفته گذشته شنونده نظرها و پیشنهادهای سینماگران و خانواده سینمای مستند در این باره بود.
 

بعد از برگزاری جلسه مشترک محمد حمیدی‌مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با صنوف، کارشناسان و مستندسازان، در این باره تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

«زولپیدم» در پاتوق فیلم کوتاه نقد می‌شود

فیلم کوتاه «زولپیدم» به کارگردانی مهدی محمدی روز یکشنبه ۲ مرداد در قالب نشست‌های تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبه‌های کوتاه با حضور کارگردان فیلم و کارشناسان و منتقدین سینما اکران و نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، فیلم کوتاه «زولپیدم» به کارگردانی مهدی محمدی روز یکشنبه ۲ مرداد در قالب شانزدهمین نشست تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبه‌های کوتاه با حضور محمدتقی فهیم، محسن شیرازی منتقد و کارشناس سینما و کارگردان اثر در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه ساعت ۱۷:۳۰ اکران و نقد می‌شود.

فیلم کوتاه «زولپیدم» روایت گر زن و مردی است که در تدارک مراسم ازدواج مجدد خود قرار دارند اما مسائل مهمی را از ازدواج قبلی خود پنهان کرده‌اند به همین خاطر مرد نقشه‌ای مرموز برای مشخص شدن واقعیت می‌کشد.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از نویسنده: مهدی محمدی (بر اساس طرحی از پرند بیگی)، تهیه‌کننده: محسن نجفی مهری، مدیر فیلم‌برداری: محسن نجفی مهری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مرجان مرتضوی، طراح گریم: زهرا ربیعی، مجری گریم: آلا اسدی، صدابردار: علی نوری، صداگذار: شاهینسا ثابت، تدوین و اصلاح رنگ: محسن نجفی مهری، عکاس و فیلم‌بردار پشت‌صحنه: علی میرسعیدی، طراح صحنه: فاطمه درباری، طراح لباس: مرضیه ابراهیمی، مدیر تولید: فریبرز جمالیان دخت، مترجم: موگه آقامیری، طراح پوستر: محسن نجفی مهری

نشست‌های تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبه‌های کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح هر هفته یکشنبه‌ها در مجتمع فرهنگی هنری اسوه با اکران و نقد یک فیلم کوتاه با حضور عوامل فیلم و کارشناسان و منتقدین سینما برگزارشده و ورود برای عموم نیز آزاد است.

اکران و نقد "عنکبوت" در فرهنگسرای ارسباران 
فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته‌ی ابراهیم ایرج زاد یکشنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور ابراهیم ایرج زاد کارگردان، اکتای براهنی نویسنده، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، آنتونیا شرکا منتقد، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

فیلم عنکبوت درباره یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه هفتاد است که در شهر مشهد چندین زن خیابانی را به قتل رساند.
محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، مهدی حسینی نیا، جواد یحیوی و فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
علاقمندان برای حضور در پانصد و چهل و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

روایت مریل استریپ و جک نیکلسون از رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا

پانصدوسیزدهمین برنامه سینماتک خانه‌هنرمندان ایران به نمایش «آیرون وید» ساخته هکتور بابنکو اختصاص دارد.

به گزارش روابط‌ عمومی خانه‌ هنرمندان ایران، چهارمین جلسه مرور فیلم‌های مریل استریپ بازیگر برجسته آمریکایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد ناصری برگزار می‌شود، به نمایش فیلم «آیرون وید» به کارگردانی هکتور بابنکو محصول سال ۱۹۸۷ اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور سعید قطبی‌زاده برگزار می‌شود.

فیلم روایتی از سرگذشت یک زوج بی‌خانمان به نام فرانسیس و هلن است که زندگی‌شان تحت تاثیر رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا قرار گرفته است.

 مریل استریپ و جک نیکلسون برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دریافت جایزه اسکار شده بودند.

فیلم «آیرون وید» به کارگردانی مایک نیکولز دوشنبه ۳ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

تیزر «دوار» منتشر شد

همزمان با دریافت پروانه نمایش، تیزر ‎فیلم سینمایی «دوار» به تهیه‌کنندگی علیرضا علویان و نویسندگی و کارگردانی میثم حسن زاده رونمایی شد.
میلاد خزاعی، مهسا اکبرپور، راحیل کافی، رضا سنایی، مصطفی امیری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
میثم حسن زاده فارغ التحصیل کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری است  و پیش‌تر با کارگردانی نمایش «بر ولادیمیر و استراگون چه گذشت؟» نامزد چندین جایزه در سیزدهمین جشنواره دانشجویی و جشنواره فجر شد.
این کارگردان سابقه ساخت چندین فیلم مستند و کوتاه دارد که از جشنواره‌های داخلی خارجی جوایز متعددی چون دیپلم افتخار جشنواره سانتیاگو و دیپلم افتخار جشنواره ای‌اواف لس‌آنجلس برای «جای خالی حضور» ، دیپلم افتخار جشنواره پنج قاره ونزوئلا ؛وی فیلم فستیوال برای «کافه خیابان پیاده رو» و همچنین برگزیده جشنواره خوشید و رضوی برای فیلم «نوای دوباره» از جمله آن است.
در خلاصه داستان «دوار» آمده: «میلاد موزیسینی است که فراموشی دارد . او برای اینکه بیماری فراموشی برایش مشکل ساز نشود تمام برنامه ی زندگی اش را بوسیله یادآوری‌های آلارم گوشی اش تنظیم کرده است ...  قصه از جایی در خاطر میلاد شکل می گیرد که مهسا نامزدش رفته؛ او به دنبال کشف ماجراس … در این بین میلاد مدام خود و سرنوشتش را با مِری کوری خواننده معروف گروه کویین مقایسه میکند … .»
عوامل فیلم «دوار» عبارتند از : مدیر تصویربرداری: داوود رحمانی، تدوین: احسان شیبانی، طراحی و ترکیب صدا : علیرضا علویان، ساخت موسیقی : پیام آزادی، جلوه‌های بصری : حسن پیله ور، اصلاح‌رنگ : حسام الدین ظریف، مدیران تولید : بهداد الهامی ، حامد تهرانی، عکاس : مصطفی امیری ؛ نازیلا ملکی، طراح گریم: مه‌لیلی ابولحسنی، ساخت تیزر:قدیر حمزه‌ای(استودیو دلریوم)

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha