• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401050100793
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/آخرین اخبار زلزله در هرمزگان/

خسارت جانی و مالی گزارش نشده است/ترک خوردگی برخی منازل روستایی

خسارت جانی و مالی گزارش نشده است/ترک خوردگی برخی منازل روستایی

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از اعزام ارزیابان و نیروهای امدادی به کانون زلزله خبرداد.

چهار زلزله ۵.۸، ۵.۸، ۴ و ۳.۸ ریشتری حوالی ۳۰ دقیقه استان هرمزگان را از ساعت ۲۰:۴۰ لرزاند. کانون این زلزله مابین شهرستان بندرخمیر و جزیره قشم به ثبت رسیده است.

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: گروه های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و در بررسی های میدانی و تماس های تلفنی با مسئولان محلی در سه شهرستان بندرخمیر، بندرلنگه و قشم تا این لحظه گزارشی از خسارات جانی یا مالی خاصی بدست ما نرسیده است.

وی افزود: در برخی از روستاها ترک خوردگی دیوار ها گزارش شده که مشکلی برای مردم ایجاد نکرده است.

دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون گزارشی از صدمه جسمی به مردم بر اثر زمین لرزه به دست ما نرسیده است.

 دکتر فاطمه نوروزیان افزود: تنها گزارشی که دریافت شده این است که خانمی در یکی از روستاهای بندرخمیر هنگام بیرون آمدن از منزل پس از زلزله دچار آسیب دیدگی جزئی از ناحیه پا شده است که مشکل خاصی نیست.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: زمین لرزه های امشب در روستای سایه خوش سبب خسارت جزئی به برخی واحدهای مسکونی شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مطابق گزارش‌های ارائه شده از سوی تیم‌های ارزیاب حاضر در مناطق کانونی زلزله، خداروشکر زمین لرزه‌های امشب تاکنون هیچ گونه آسیب و تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: در حال‌حاضر تیم‌های راهداری، فنی و اتفاقات برق برای رفع نواقص احتمالی به مناطق کانونی زلزله اعزام شده‌اند تا درصورت هرگونه خرابی احتمالی، بازسازی به سرعت انجام شود.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند و در حال بررسی هرگونه خسارت احتمالی هستند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی‌های بعمل آمده 6 تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند تا خسارات احتمالی را بررسی کنند.

حسن زاده گفت: این زمین لرزه در بندرعباس هم احساس شده و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم این شهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارت نداشته‌ایم. 

فرماندار بندرخمیر گفت: تا کنون خسارتی از زلزله گزارش نشده است

میرهاشم خواستار افزود؛ تیم های ارزیاب به مناطق زلزله اعزام شده اند.

وی گفت: همه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حالت آماده‌باش هستند و در اختیار هلال احمر قرار گرفته اند.

خواستار افزود:کانون اصلی زلزله روستای باسعیدو قشم بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha