• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050200851
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

شور و شعور حسینی باهم باشد/ التزام حداکثری به رعایت پروتکل‌ها در برنامه‌های محرم

شور و شعور حسینی باهم باشد/ التزام حداکثری به رعایت پروتکل‌ها در برنامه‌های محرم

ایسنا/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دشمن در تلاش است محرم را عاری از شعور و معرفت حسینی کند، گفت: ما معتقد هستیم که در ماه محرم، شور و شعور حسینی باید در کنار هم باشد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه شنبه( یک مرداد) در ستاد شئونات فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: امسال در تلاش هستیم که برنامه مطلوب تر را در راستای اقامه فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) در استان شاهد باشیم، باید برای استفاده ویژه و منظم‌تر از محرم برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: دشمن این مسئله را درک کرده و در تلاش است که محرم را عاری از شعور و معرفت حسینی کند حال آنکه ما معتقد هستیم که در ماه محرم، شور و شعور حسینی باید در کنار هم باشند و همانطور که امام(ره) فرمودند نمادهای امام حسین (ع) باید حفظ شود معارف حسینی هم باید تعمیق بیشتری داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه دشمن پس از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی متوجه شده که از فرهنگ عاشورایی آسیب دیده است، یادآور شد: دشمن تمام تمرکز خود را به این مسئله جلب کرده است.

گرزین با بیان اینکه خوشبختانه امسال با گذشت دو سال از شیوع کرونا شرایط بهتری برای اقامه عزای حسینی فراهم شده است، یادآور شد: به طور قطع باید در حفظ جان و سلامتی مردم و محبان اهل البیت(ع) کوشا باشیم و به دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم باید مبلغ فرهنگ حسینی باشند، افزود: با تجربه گذشته امیدواریم، بتوانیم هماهنگی برنامه‌های محرم را در تبلیغات اسلامی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم، عقل ایجاب می‌کند که تابع دستورات ستاد کرونا باشیم و اگر شرایط بهداشتی و شرایط کرونا باعث شد محدودیت‌هایی را اعمال کنیم باید خود را تابع دستورات ستاد کرونا بدانیم و به طور قطع به این مسئله التزام حداکثری داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از اتفاقاتی که با شیوع کرونا رقم خورد کاهش فضاسازی محیطی بوده است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که علم‌ها و بیرق‌های عزاداری کمرنگ شود، برای تقویت فضاسازی محیطی پنج پیشنهاد در نظر گرفتیم و باید شرایطی را فراهم کنیم که اگر مسافری از استان عبور می‌کند باید متوجه شود که در این استان حسینیه و بیرق عزاداری اباعبدالله(ع) برپا شده است.

گرزین تأکید کرد: در ماه محرم دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ متر اطراف ساختمان خود را پرچم سیاه نصب کنند و نصب پارچه‌ نوشته های با متراژ بزرگ تحت عنوان «اسلام علیک یا اباعبدالله (ع)» و «السلام علیک یا ابوالفضل العباس(ع)» در میادین اصلی شهر از دیگر پیشنهادات ما برای ایام محرم است، همچنین براساس قانون تلوزیون‌های شهری باید تبلیغات محرمی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha