• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401050201389
  • خبرنگار : 50115

برای نخستین بار صورت گرفت؛

ارائه گزارش تفریغ بودجه، شش ماه زودتر از موعد مقرر

ارائه گزارش تفریغ بودجه، شش ماه زودتر از موعد مقرر

ایسنا/اصفهان مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان از ارائه گزارش تفریغ بودجه، شش ماه زودتر از موعد مقرر برای نخستین بار خبر داد.

سید مجتبی ارشاد در این باره توضیح داد: با تلاش و راهبری و برنامه‌ریزی دقیق رئیس دیوان محاسبات کشور و زحمات بی‌شائبه همکاران سراسر کشور از جمله استان اصفهان، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ منبعث از اصل ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ۶ ماه زودتر از تکلیف مقرر در بند ۱ ماده ۲۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار در تاریخ کشور در پایان تیرماه سال جاری تهیه ‌و نهایی شد که توسط رئیس کل این دیوان در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی‌ درباره علت تغییر زمان، اظهار کرد: این امر مهم تنها یک رویداد آماری نبوده است، بلکه این امر برای استفاده بهینه و کاربردی در تنظیم بودجه توسط ارکان دولت از جمله استاندار ‌و مدیران دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور و استان و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح ‌و کاربردی ‌و موثر به نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها ‌مجامع مختلف برای بهره برداری مناسب از این سند در فرایندتصویب قوانین به خصوص قوانین مالی و بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین اطلاع نخبگان و تشکل های ملی و استانی و صاحبان اندیشه برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی بهتر و در نهایت اطلاع رسانی شفاف در اجرای حکم متقن در قانون اساسی برای افکار عمومی‌ملت بوده تا نسبت به فرایند بودجه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی و ‌نظارت ‌سلامت مالی کشور اطلاع یابند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان افزود: از دیگر اقدامات مهم دیوان محاسبات کشور در دوره اخیر گزارش تفریغ بودجه سال۱۴۰۰ پیوست‌های این گزارش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان اصفهان و به گفته ارشادی، این پیوست‌ها شامل گزارش‌های تحلیلی-موضوعی مرتبط با موارد مهم بودجه ای سال ۱۴۰۰ کل کشور از جمله ساختار نظام بودجه‌ریزی، رابطه مالی نفت ‌و دولت، سیاست‌های تامین مسکن، حوزه آب، تولید و اشتغال، بهداشت و درمان و … است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha