• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050201428
  • خبرنگار : 50088

فرماندار تایباد:

نظارت و کنترل عرصه را برای فرصت‌طلبان تنگ می‌کند

نظارت و کنترل عرصه را برای فرصت‌طلبان تنگ می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان تایباد گفت: با تقویت نظارت و کنترل به فرصت‌طلبان و سودجویان اجازه تعرض به حقوق مردم و دولت داده نخواهد شد و اینچنین عرصه بر آنان تنگ می‌شود.

مهدی دونده امروز ۲ مرداد در جلسه کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان تایباد برگزار شد، اظهار کرد: عزم همگانی و اراده عمومی برای اجرای صحیح قوانین و مقررات لازم و وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای قوانین بیشتر و حساس‌تر است.  

وی بیان کرد: حفاظت و حراست از حقوق بیت‌المال بر عهده مسئولان است و مدیرانی موفق هستند که بتوانند مسئولیت و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نمایند.

در ادامه رئیس دادگستری تایباد تصریح کرد: ضروری است اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اجرای دقیق مصوبات شورا پیشگیری از هرگونه تصرفات در اراضی ملی و محیط زیست و تعدی به منابع طبیعی را در اولویت نخست کاری خود قرار دهند.

جمال فرزانه خاطرنشان کرد: بهترین راه حل برای پیشگیری از تصرفات غیر مجاز اراضی ملی برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب و استفاده حداکثری از ظرفیت  اطلاع‌رسانی دهیاران روستاها و شوراهای اسلامی به مردم است.  

دادستان عمومی و انقلاب تایباد نیز گفت: این جلسات در راستای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری، تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفان شهرستان‌ برگزار می‌شود.

جعفر صدیقی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صورت مشاهده سهل‌انگاری و بی‌توجهی به اموال ملی با قاطعیت با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، توضیح داد: نسل‌های آینده نیاز به این منابع و اراضی ملی دارند و بی‌توجهی به این مهم تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: در حفظ حقوق بیت‌المال اگر پیشگیری شود، بهتر است و چنانچه کسی در این زمینه کوتاهی یا قصوری نماید، وفق مقررات قانونی با او رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha