• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050201620
  • خبرنگار : 50491

فرماندار آزادشهر:

آموزش‌های مهارتی براساس نیاز بازار باشد/ مهارت‌آموزی تنها راه حل بحران بیکاری

آموزش‌های مهارتی براساس نیاز بازار باشد/ مهارت‌آموزی تنها راه حل بحران بیکاری

ایسنا/گلستان فرماندار آزادشهر با اشاره به اینکه اشتغال های ایجاد شده بر مبنای مهارت های آموزش فنی و حرفه ای پایدار است، گفت: آموزش های مهارتی باید برحسب نیاز بازار باشد.

سید جواد کریمی ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان اظهار کرد: توسعه و توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهبرد بسیار مهم در حوزه اشتغال پایدار محسوب می‌شود و در سالی که به نام تولید، اشتغال و  دانش بنیان نامگذاری شده آموزش های فنی و حرفه‌ای می‌تواند ما را به تحقق این شعار نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه برای حل بحران بیکاری راهی جز مهارت‌آموزی وجود ندارد، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به اشتغال پایدار کمک می کند، در این مسیر باید از شیوه های نوین و متناسب با شرایط استفاده شود و آموزش های مهارتی از جنبه های دیگر موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه اشتغال پایدار باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، تأکید کرد:  ارتباط بین دانشگاه و مهارت آموزی و صنایع باید توسعه یابد، همچنین طرح «ایران مهارت» باید به صورت جدی در آموزش و پرورش پیگیری شود.

کریمی با اشاره به اینکه اشتغال های ایجاد شده بر مبنای مهارت های آموزش فنی و حرفه ای پایدار است، بیان کرد: آموزش های مهارتی باید در شهرک های صنعتی و صنایع توسعه یابد و کارگاه‌های جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کنار صنایع ایجاد شود.

وی با اشاره به مزیت شهرستان آزادشهر در حوزه گیاهان دارویی، بیان کرد:  باید به موضوع گیاهان دارویی در فنی و حرفه ای توجه شود و آموزش های ما در این بخش توسعه یابد.

فرماندار آزادشهر با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی باید براساس نیاز بازار باشد، یادآور شد: سفیران مهارت در ۱۰ روستای شهرستان حضور پیدا می کنند از طرفی دهیاری ها باید به آموزش های فنی و  حرفه ای کمک کنند.

کریمی با بیان اینکه نیازمندی ادارات به آموزش های مهارتی باید به مراکز فنی و حرفه ای شهرستان ارسال شود، خاطرنشان کرد: باید  پیوست مهارتی برای متقاضیان در مشاغل تهیه شود، از طرفی آموزش های فنی و حرفه ای را باید در بستر مجازی گسترش دهیم همانطور که بسیاری از دانشگاه‌ها در سطح دنیا الکترونیکی هستند باید آموزش های مهارتی نیز در فضای مجازی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha