• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1401050302211
  • خبرنگار : 71415

رای‌دهندگان آمریکایی روی یک مورد توافق دارند؛ صداهای تازه در عرصه سیاست

رای‌دهندگان آمریکایی روی یک مورد توافق دارند؛ صداهای تازه در عرصه سیاست

در آمریکایی که در امتداد هر شکاف قابل تصوری دچار تزلزل شده، تمایل مشترکی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نسبت به اینکه نسل جدیدی از رهبران سیاسی روی کار بیاید، تشدید شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره افزایش مطالبه تغییر در سطح رهبران سیاسی در آمریکا نوشت: گفتمان بر سر لزوم روی کار آمدن نسلی جدید از رهبران سیاسی در آمریکا در زمانی که صحبت از کاخ سفید در میان باشد، برجسته‌تر می‌شود؛ این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به راه انداختن یک کمپین ریاست جمهوری دیگر و اعلامش را در نظر دارد و نسبت به توانایی جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای رسیدن به یک دور دیگر ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ و در سن ۸۲ سالگی، شک و تردید ابراز شده است.

سوراج پاتل ۳۸ ساله، در حالی که بر سر یک کرسی حوزه منهتن در کنگره با رقبای دموکراتی با دو برابر سنش مبارزه می‌کند، روی ناامیدی نسل خود نسبت به کسانی که دهه‌ها سمت‌هایی داشته‌اند، مانور می‌دهد.

به قول او، نمایندگانی مثل جری نادلر ۷۵ ساله و کارولین مالونی ۷۶ ساله، بخشی از دموکرات‌هایی هستند که در دهه ۱۹۹۰ به قدرت رسیدند، در حالی که در رسیدگی به موضوعاتی از مالکیت اسلحه گرفته تا تغییرات آب و هوایی و سقط جنین شکست خوردند. پاتل می‌گوید، روند تقسیم مجدد حوزه‌های کنگره که باعث ادغام حوزه‌های کنگره‌ای آنها شده، فرصتی را برای روی کار آمدن رهبرانی جدید فراهم می‌کند.

او اظهار کرد: اگر ما به انجام کاری مشابه بارها و بارها ادامه دهیم و انتظار نتایجی متفاوت را داشته باشیم، این فقط تعریف دیوانگی نیست بلکه تعریف درجا زدن است.

جرمیا برانسون جمهوری‌خواه، در فاصله بیش از ۱۱۰۰ مایل دورتر در سمت غرب  آمریکا و در آوردگاه ریاست‌جمهوری آیووا، همچنین این موضوع را بررسی می‌کند که آیا کسی غیر از دونالد ترامپ ۷۶ ساله ممکن است حزب خود را برای آینده هدایت کند یا خیر. برانسون علاقه فزاینده‌ای به گلن یانگکین، فرماندار ۵۵ ساله ویرجینیا ابراز کرد.

برانسون ۳۹ ساله، در حالی که با ده‌ها جمهوری‌خواه دیگر وقت می‌گذراند، گفت: به نظر می‌رسد که او با محافظه‌کاران در سراسر کشور هم عقیده است.

سارا لانگول، یک استراتژیست جمهوری‌خواه که تقریباً هر هفته گردهمایی‌هایی را با شرکت رای‌دهندگان آمریکایی برگزار می‌کند، می‌گوید: فقط یک حس مشابه وجود دارد، رقابت مجدد بین این دو پیرمرد برای مردم مضحک به نظر می‌رسد.

کمپین پیت بوتجج برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری از حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ با تبلیغ روی مساله روی کار آمدن رهبرانی جدید، مورد توجه قرار گرفت اما بعدا به سبب اینکه بسیاری از دموکرات‌ها بایدن را گزینه امن‌تری در برابر ترامپ دانستند، از بایدن شکست خورد.

با این حال وضعیت از آن زمان تغییر کرده است و برخی از رای‌دهندگان دموکرات از اینکه بایدن و رهبران کنگره برای حمایت از یک سری حقوق همچون سقط جنین و عدم نشان دادن واکنشی تهاجمی‌تر به موج تیراندازی‌های جمعی و رسیدگی به تغییرات آب و هوایی انفعال داشت، ناراضی شدند.

نتایج نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس - نورک نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از بزرگسالان آمریکا می‌گویند این کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. تنها ۳۶ درصد رهبری کلی بایدن را تأیید کردند، در حالی که ۶۲ درصد با آن مخالفت کردند. نظرسنجی‌های این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر نشان‌دهنده بدبینی عمیق‌تر اعضای حزب دموکرات در مورد بایدن، مسیر حرکت آمریکا و وضعیت اقتصادی آن بوده است.

جولیان کاسترو، وزیر مسکن دولت اسبق اوباما و از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اسبق گفت "شکی نیست" که اعضای حزب او ناامید شده‌اند و دموکرات‌ها در واشنگتن باید احساس فوریت نشان دهند و به نتیجه برسند. او در یک مصاحبه تلفنی از محل کنوانسیون حزب دموکرات ایالت تگزاس در دالاس، گفت: به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها برای رقم زدن این تغییر، انرژی مضاعف پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha