• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401050302251
  • خبرنگار : 50026

سنجش سلامت ۸۵۰۰ نوآموز در خراسان جنوبی

سنجش سلامت ۸۵۰۰ نوآموز در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۸۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان تا امروز در پایگاه‌های سنجش استان مورد بررسی و سنجش قرار گرفتند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد، امروز دوشنبه ۳ مرداد در نشست شورای معاونان این اداره کل افزود: تاکنون برای ۱۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و کودک پیش‌دبستانی نیز نوبت‌گیری شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در استان گفت: برای رفاه حال مراجعان، پرهیز از ازدحام جمعیت و جلوگیری از گسترش کرونا، سه پایگاه سنجش بدو ورود به دبستان در شهرستان‌های بیرجند، طبس و درمیان که مراجعه‌کنندگان زیادی دارند، در نوبت عصر نیز خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، زندگی‌بخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش استثنایی دانست و بیان کرد: ما مکلفیم برای تحقق اهداف فرایند تعلیم و تربیت در قاموس سند تحول و تشکیل تمدن نوین اسلامی، انسان‌هایی در تراز اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی شناسایی، اقناع و آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب و همراه‌سازی آنان در فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموز را مهمترین رسالت خادمان آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در میادین جنگ نرم و فرهنگی باید برای تحقق تربیت اسلامی به آداب و رسوم دین مبین اسلام مراجعه کرده و تربیت ما تربیت دینی باشد.

معلمان توانمند شوند 

موسوی‌نژاد رسیدن به حیات طیبه را مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبنای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم در آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی داشته و در راستای توانمندی معلمان در تمامی حوزه‌ها گام برداریم چرا که نبود توانمندی در معلم به‌ویژه در دوره ابتدایی موجب ایجاد اختلالات یادگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی یک جهاد علمی ویژه است، اظهار کرد: معلم بودن به اندازه کافی رسالتی خطیر و تأثیرگذار در آینده جامعه است و به همین میزان اهمیت بیشتری را نیز می‌طلبد اما زمانی که این شغل با شرایطی خاص مانند تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه همراه شود به مراتب کار دشوارتر و رسالت بیشتر می‌شود.

همچنین در این نشست از خدمات "مرضیه با اطمینان" قدردانی و "محسن ماندگار" به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی معرفی شد. ماندگار ۱۶ سال سابقه خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی در بخش‌های آموزشی، تربیتی، پرورشی و اداری را در کارنامه خود داشته و در حال حاضر دانشجوی دوره دکترا است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha