• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401050302362
  • خبرنگار : 71660

پکن: آمریکا شرایط مطلوب‌تری برای مذاکرات مسکو-کی‌یف ایجاد کند

پکن: آمریکا شرایط مطلوب‌تری برای مذاکرات مسکو-کی‌یف ایجاد کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت آمریکا به جای معرفی روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم"، باید شرایط مطلوب‌تری را جهت مذاکرات مسکو- کی‌یف ایجاد کند؛ وی همچنین درخصوص سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان خاطرنشان کرد که "چین با جدیت در حال آماده شدن است."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده باید فضای مثبتی را جهت مذاکرات میان روسیه و اوکراین ایجاد کند و تلاش‌های بیشتری برای ارتقاء یک توافق سیاسی انجام دهد.»

وی خاطرنشان کرد که چین همیشه خواستار مذاکره جهت حل‌وفصل بحران اوکراین بوده است.

پایگاه خبری بلومبرگ همچنین گزارش داد که ژائو لیجیان درخصوص سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان تاکید کرد که "چین با جدیت در حال آماده شدن است."

این دیپلمات چینی به خبرنگاران گفت: «طرف چینی بارها صریحا به آمریکا درخصوص این سفر هشدار داده است. ما با جدیت در حال آماده شدن هستیم.»

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه چین توضیحات دیگری را درخصوص "آماده شدن چین" ارائه نداد.

روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه هفته گذشته گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد در ماه اوت به تایوان سفر کند.

یک روز پس از آن وزارت خارجه چین گفت که سفر پلوسی به تایوان به طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف خواهد کرد و ایالات متحده عواقب رفتار خود را متحمل خواهد شد.

در همین حال روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که قصد دارد تا پایان ماه جاری با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین صحبت کند. به نظر می‌رسد بایدن در مورد سفر گزارش شده پلوسی به تایوان تردید ایجاد کرده است. بایدن به خبرنگاران گفت: گمان می‌کنم که ارتش فکر می‌کند در حال حاضر این ایده خوبی نیست، اما نمی‌دانم وضعیت آن چگونه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha