• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401050302498
  • خبرنگار : 71623

احیای صنایع فرسوده در دستور کار

احیای صنایع فرسوده در دستور کار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره فرسودگی ماشین آلات صنایع استان، گفت که احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و همچنین نوسازی ماشین آلات فرسوده از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، مهدی سیجانی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران اظهار کرد: استان تهران با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال و معادل ۶۰ درصد ثبت سفارش کشور، ۴۰۰ هزار واحد صنفی دارای مجوز، ۱۴ درصد از سهم اشتغال و ۲۳ درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان به نسبت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در استان تهران تعداد ۲۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه دانش بنیان با اشتغال بیش از ۸۶۹۰ نفر فعالیت دارند. همچنین ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی و هشت پارک علم و فناوری در تهران فعال است.

برنامه‌ریزی برای احیای ۲۰۵ واحد راکد در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه براساس آمار و عملکرد ارائه شده در سه ماهه نخست سال جاری، رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی فعال و میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال  ایجاد شده  مربوط به استان تهران است، از برنامه‌ریزی برای احیای ۲۰۵ واحد راکد در این استان خبر داد.

به گفته وی علاوه بر این، افزایش ظرفیت ۴۹۰ واحد موجود و همچنین توسعه و ایجاد ۲۶۸ واحد جدید، از جمله برنامه های بخش صنعت، معدن و تجارت استان تهران  در سال جاری است. همچنین بسیاری از صنایع استان فرسوده و مستهلک شده و یکی از اقدامات اصلی کمک به نوسازی ماشین آلات این صنایع است.

علیرضا میربلوک، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت که با وجود تلاش‌های انجام شده در بخش صنعت، اما ۸۰ درصد درآمدها در استان تهران مربوط به بخش خدمات است. بنابراین باید سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت آماده شود.

به گفته وی در مراسم امروز از ۴۲ منتخب به عنوان پیشکسوتان، بانوان کارآفرین، صنعتگران و معدن کاران و شرکت کارآفرین منتخب تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha