• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401050302518
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران تاکید کرد

لزوم تقویت بهداشت و آموزش برای پناهندگان در ایران

لزوم تقویت بهداشت و آموزش برای پناهندگان در ایران

ایسنا/خوزستان نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران رویکرد دربرگیرنده جمهوری اسلامی ایران را قابل تقدیر دانست و بر تقویت بهداشت و به خصوص آموزش برای پناهندگان به منظور ایجاد یک جمعیت توانمند تاکید کرد.

ایوو فریسن در دیدار با معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان که امروز (۳ مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایران میزبان پناهندگان زیادی در طول سالیان بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: جذب منابع برای پناهندگان سخت بوده ولی در سال جاری منابع خوبی جذب شده که باید تلاش کنیم در سال آینده این میزان حفظ شود و افزایش یابد.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران این سازمان را متعهد به ارائه خدمات برای عراقی‌های ساکن خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: سرشماری اتباع افغانی در خوزستان و کشور ایران کار خوبی است که آمار دقیق‌تر باعث بهبود در ارائه خدمات می‌شود.

فریسن در پایان رویکرد دربرگیرنده جمهوری اسلامی ایران را قابل تقدیر دانست و بر تقویت بهداشت و به خصوص آموزش برای پناهندگان به منظور ایجاد یک جمعیت توانمند تاکید کرد.

آموزش به اتباع برای توانمندسازی آن‌ها در حال انجام است

ولی‌اله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت: ایران بر اساس حس نوع‌دوستی خدمات ارزنده‌ای به اتباع ارائه می‌کند و خدمات سازمان ملل نیز قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اتباع در کشور وجود دارند و در اهواز دو محله داریم که اکثریت جمعیت آن را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: تمام امکانات و خدماتی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده برای اتباع خارجی به خصوص در حوزه درمان در نظر گرفته شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: نیازمندی‌های خود را درخصوص کلونی‌های اتباع خارجی که در استان مستقر هستند در اختیار وزارت کشور قرار داده می‌شود تا در اختیار نمایندگان سازمان ملل قرار بگیرد.

وی گفت: عمده نیازهای این کلونی‌های جمعیت دسته‌بندی شده و سعی می‌شود تا هفته آینده از طریق وزارت کشور به نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل اطلاع‌رسانی شود.

حیاتی با اشاره به آمادگی برای همکاری، ادامه داد: اطمینان خواهیم داد هر اعتباری که سازمان ملل برای اتباع خارجی اختصاص دهد به آن اضافه کرده و در پروژه‌ها و طرح‌ها برای اتباع هزینه شود.

وی از تشکیل هیات نظارتی برای بررسی دقیق‌تر و انجام کارها براساس استانداردها خبر داد و گفت: برآوردهای مالی دقیق است و با توجه به تورمی که سراسر جهان را دربرگرفته میزان تمام شده پروژه‌ها ممکن است بیشتر شود که برآورد و کارشناسی‌ها براساس آن خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اضافه کرد: عمده نیازسنجی‌ها در حوزه آموزش و بهداشت بوده و به همین منظور به اتباع حرفه‌هایی آموزش داده می‌شود تا ضمن توانمند شدن و اشتغال وقتی به کشور خود بازگشتند دارای حرفه باشند.

وی در پایان از راه‌اندازی نهضتی برای سوادآموزی اتباع خارجی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha