• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401050302531
  • خبرنگار : 50553

یک بازیگر:

«سایکودرام» روشی برای مقابله با بزه است

«سایکودرام» روشی برای مقابله با بزه است

ایسنا/قزوین بازیگر مستند خط باریک قرمز گفت: «سایکودرام» یک روش برای مقابله با بزه است که در تمام دنیا انجام می‌شود و نوجوانان در مواجهه با سایکودرام فیزیک و عواطف خودشان و دیگری را می‌شناسند و یاد ‌می‌‎گیرند به فیزیک و عواطف دیگری احترام بگذارند.

توماج دانش بهزادی دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ در حاشیه اکران مستند خط باریک قرمز که به همت اداره کل بهزیستی قزوین و حوزه هنری قزوین در سینما بهمن برگزار شد، گفت: سایکودرام یک روش برای مقابله با بزه است که در تمام دنیا انجام می‌شود و نوجوانان در مواجهه با سایکودرام فیزیک و عواطف خودشان و دیگری را می‌شناسند و یاد ‌می‌‎گیرد به فیزیک و عواطف دیگری احترام بگذارند.

وی اظهار کرد: مستند «خط باریک قرمز»، مستندی سازنده بود که تأثیرات روحی و عاطفی مثبتی بر روان من به عنوان بازیگر این مستند گذاشت.

این بازیگر افزود: زمانی که به زندگی شخصی جوانان بزه نزدیک شدم، متوجه شدم که شرایط محیطی کودکان و نوجوانان بزه به تنها ابزارشان برای بقاء خشونت تبدیل شده و اگر بلد نباشند، خشن باشند قطعاً بازنده میدان هستند. 

وی بیان کرد: در سیستم فرهنگی، تربیتی، آموزشی و نگاه مسئولان و قانونگذاران باید این شناخت به‌وجود آید که کودکان بزه قابلیت اصلاح و برگشت به جامعه را دارند.‌

دانش‌بهزادی تأکید کرد: موضوع دیگر این است که کودکان و نوجوانان باید یاد بگیرند، زمانی که با معضل روبه‌رو می‌شوند، چگونه رفتار کنند و حتی در این باره باید آموزش ببینند. 

وی روش سایکودرام در هنر را روشی مؤثر در امر آموزش دانست و افزود: متأسفانه در کشور دچار فقر فرهنگی هستیم و این موضوع سبب شده تا سن بزه کاهش و آمار آن افزایش یابد.

این بازیگر در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم تا مستند خط قرمز ۲ را  بسازیم اما در حال حاضر در این مسیر با یک سری موانع و سنگ‌اندازی‌ها مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha