• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050403094
  • خبرنگار : 50491

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی گرگان عنوان کرد

جهاددانشگاهی نهادی پیشرو در حوزه علم و دانشگاه/ افق جهاددانشگاهی روشن است

جهاددانشگاهی نهادی پیشرو در حوزه علم و دانشگاه/ افق جهاددانشگاهی روشن است

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش برون‌داد دانشگاه را برعهده دارد، گفت: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و پیشرو در حوزه علم و دانشگاه است.

دکتر شعبان شتایی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به خبرنگار ایسنا گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و جهادی در حوزه علم و دانشگاه، ماهیت کاملاً مستقلی دارد و از نهادهای انقلابی پیشرو است که پس از انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی به هدف تشکیل جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود:  جهاددانشگاهی در ابتدای راه اندازی بیشتر جنبه آموزشی و سپس پژوهشی داشته البته انجام فعالیت جهادی حوزه دانشگاهی با محوریت فعالیت های علمی و علمی-اجرایی برای کمک به انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این نهاد انقلابی بود.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی نقش برون‌داد دانشگاه و ارتباط با صنعت برای حل مشکلات این بخش را برعهده دارد، بیان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی پس از انقلاب اسلامی در پروژه های بسیار مهمی وارد شد و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت که پژوهشگاه رویان از جمله آنها است.

 تقویت حلقه ارتباطی دانشگاه‌ و جهاددانشگاهی

شتایی با اشاره به اینکه افق پیش روی جهاددانشگاهی را کاملاً روشن می بینم، تصریح کرد: این نهاد انقلابی نیازمند توجه بیشتر است، جهاددانشگاهی باید در کنار مجموعه های دانشگاه، پارک علم و فناوری و دیگر مؤسسات فعال در حوزه کارآفرینی، دانش بنیان و تولید علم و تولید ثروت از علم قرار گیرد تا با هم افزایی شکل‌گرفته، عملکرد بهتری حاصل شود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و تعامل بیشتر جهاددانشگاهی با مجموعه های دانشگاهی، پارک علم و فناوری و دیگر مؤسسات فعال در حوزه کارآفرینی و دانش بنیان به رفع معضل بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک می کند، متذکر شد: در صورتی که بخش دانشگاهی نیز در تولید ثروت و تولید محصولات وارد شود تأثیر فوق العاده ای در رفع معضل بیکاری خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر ضرورت تقویت فعالیت های دانش بنیانی در جهاددانشگاهی به کمک شرکت های دانش بنیان و ارتباط با مراکز رشد، پردیس ها و پارک های علم و فناوری تأکید کرد و یادآور شد: امسال مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به حوزه دانش بنیان توجه ویژه‌ای داشتند و به طور قطع در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» باید حلقه همکاری بین جهاددانشگاهی، دانشگاه ها، مراکز رشد و پردیس ها و پارک های علم و فناوری برای تولید محصولات دانش بنیان و تولید ثروت از علم گسترده تر شده و اقدامات مشترک آنها افزایش یابد.

شتایی با بیان اینکه پیشنهاد بنده تشکیل سلسله جلسات هماهنگی و همکاری بین جهاددانشگاهی و دانشگاه ها و مراکز رشد و پردیس های علم و فناوری است، بیان کرد: جهاددانشگاهی در این بخش می تواند در تکمیل فرایند تولید و بازاریابی نقش آفرین باشد و اثربخشی خود را کامل کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکنون همکاری مطلوبی با جهاددانشگاهی داشته و در ادامه مسیر نیز ضمن تداوم این ارتباط و تعامل دوسویه، آن را تقویت خواهیم کرد، گفت: در آینده ای نزدیک طی نشست هایی، محورهای مشترک بین دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای همکاری های مشترک احصاء می شود تا از طریق فعالیت های علمی و دانش بنیانی بخشی از مشکلات جامعه برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha