• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401050403165
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ مرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ مرداد

انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان/ موافقت با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات/ و... از جمله موضوعات خبری امروز (سه‌شنبه) چهارم مردادماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون صنایع ‌و معادن مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های حوزه ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد،‌ بررسی گزارش های کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات و لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳ و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

احمد نادری، عضو هیات رییسه مجلس درباره علت عدم حضور وزیر ورزش در جلسه امروز مجلس برای پاسخگویی به سوال راستینه نماینده شهرکرد گفت: نامه رسمی از وزارت ورزش و جوانان درباره ابتلای آقای سجادی به کرونا به مجلس آمده است لذا به همین دلیل امروز آقای سجادی برای پاسخ به سوال در مجلس حاضر نشدند و این موضوع به جلسه دیگری موکول شد که درباره زمان آن هیات رییسه تصمیم گیری می کند.

ناطقین مجلس

رحیمی جهان آبادی: دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقوق ملت نیاز به حمایت دارد

فلاحی: دولت از مشورت اهل فکر برای تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور استفاده کند

پیشنهاد مبلغی به دولت برای مهار گرانی‌ها

پورابراهیمی: انتظار ما از دولت توجه ویژه به بورس برای حل مشکلات مردم است

میرمحمدی: دولت ضمن بهبود اوضاع اقتصادی از حوزه فرهنگی نیز غافل نشود

***

در جریان جلسه علنی، گزارش کمیسیون صنایع ‌و معادن مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های حوزه ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد در دستور مجلس قرار گرفت و بعد از توضیحات احسان ارکانی نماینده نیشابور و محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز به عنوان متقاضیان تحقیق و تفحص، نمایندگان با انجام آن موافقت کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ مرداد

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات در دستورکار مجلس قرار گرفت و در نهایت نمایندگان با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات، تاکید کردند که ترک فعل در انجام وظایف در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و نگرانی از تاثیر سموم کشاورزی بر سلامت مردم از مهم ترین اهداف این تحقیق و تفحص است.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ مرداد

در ادامه جلسه علنی امروز  در جریان انتخاب سه  عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه، پس از قرائت نامه معرفی کاندیداها، این ۶ کاندیدا به ترتیب حروف الفبا با حضور در صحن مجلس برنامه‌های خود را تشریح کردند.

بعد از اتمام ارائه برنامه های ۶ کاندیدای عضویت در شورای نگهبان، کارت های اعلام رای بین نمایندگان توزیع شد و سیامک ره پیک با ۱۱۶ رای، عباسعلی کدخدایی با ۱۸۲ رای و خیرالله پروین با ۱۴۹ رای از مجموع ۲۵۴ رای به عنوان سه حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ مرداد

نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی اصلاح جدول ۴-۲۴ محرومیت‌ زدایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

همچنین بررسی تقاضای یک فوریت در مورد لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت های عضو در دستور مجلس قرار گرفت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

در ادامه جلسه با رای نمایندگان کلیات و جزییات لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ (مارپل ۱۹۷۳/۷۸) به تصویب رسید.

در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در تذکری گفت: گزارش مذکور بسیار خوب بوده و شاخص اصلی محیط زیست دریا است اما کمیسیون کشاورزی و مجلس درخصوص از بین رفتن دریاچه ارومیه باید اظهارنظر کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: هیچ یک از نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه بی تفاوت نیستند، بلکه موضوع محیط زیست و به ویژه دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

صباغیان: رفتار نیروی انتظامی با بانوان نباید منجر به تضییع حقوق شهروندی شود

حسینی: آموزش و پرورش در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان اقدامی عاجل کند

حسین‌پور: مجلس انقلابی با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است

انتقاد مقصودی از آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان

سرمدی: افزایش اجاره‌بها کمر مستأجران را شکسته است

نوروزی: افزایش حقوق ۱۰ درصدی پاسخگوی تورم موجود نیست

پاک‌مهر: اجرای رتبه‌بندی معلمان به رویایی برای فرهنگیان تبدیل شده است

رشیدی: بر افزایش قیمتها نظارت شود

نماینده قروه و دهگلان: مطالبات گندم کاران پرداخت شود

همتی: دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان جدی تر باشد

نظری: چرا در اجرای رتبه‌بندی معلمان تعلل می‌شود؟

زنگنه: علت ابرمسئله امروز تورم انتظاری است

سبزی: رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان دستور بدهد

***

محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس ۴ سوال نمایندگان از وزرای نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام وصول کرد.

در پایان نیز سیدمحسن دهنوی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۷

نه فاصله رعایت شده،و نه ماسک زدند فقط دو سه نفر ماسک زدند. مردم میبینند.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۱۷:۱۴

مجلس سن مشمولیت سربازی را از هجده تا 50سالگی به هجده تا 46 سالگی تغییر دهد

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۱۷:۱۶

مجلس گذرنامه را همانند گواهینامه رانندگی بدون کارت خدمت کند