• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401050403301
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی در گرمای ۳۰ سال گذشته رکورد زد؛

دمای هوا در مرداد و شهریور بیشتر از حد نرمال

دمای هوا در مرداد و شهریور بیشتر از حد نرمال

ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوا برای مرداد و شهریور امسال در خراسان جنوبی نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال، در مهرماه نیم درجه بیش تر از شرایط نرمال و یا میانگین بلندمدت خواهد بود.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از مهر تا آبان دمای هوا اغلب شهرستان‌ها نیم درجه کمتر از نرمال و آبان و اذر نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال است، تصریح کرد: روز گذشته دمای هوا در هشت شهر خراسان جنوبی بالاترین بیشینه را در مقایسه با روز مشابه(۳ مرداد) در ۳۰ سال گذشته ثبت کرد.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: روز گذشته در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، زیرکوه، فردوس، طبس، قائن و بشرویه دمای بیشینه رکورد در ۳۰ سال  اخیر در روز مشابه را ثبت کردند.

نخعی از ثبت دمای بیش از ۴۰ درجه طی روز گذشته در هفت شهرستان خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، در سه روز آینده گاهی وزش تندباد و گرد و خاک، آسمانی غبار آلود با کاهش کیفیت هوا در منطقه قابل پیش بینی است.
 

وی افزود: برای امروز تا پنج شنبه ضمن افزایش ابر برای برخی نقاط شرقی و جنوبی استان در ساعات عصر و شب وقوع رگبار و رعد و برق  قابل پیش بینی بوده و وقوع رواناب در مناطق کوهستانی این نواحی نیز محتمل است؛ همچنین به صورت موقت دمای هوا در پایان هفته کاهش خواهد یافت.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه فردا تغییری در روند دما نخواهیم داشت، تصریح کرد: امروز صبح در ۴۰ سال گذشته شهرستان طبس گرم ترین روز خود را سپری کرده است.

نخعی یادآور شد: در شبانه روز گذشته سربیشه با ۲۲ درجه خنک‌ترین و طبس با ۴۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بودند و در شبانه روز گذشته نوسانات دمایی در مرکز استان بین  ۲۵ و ۴۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha