• چهارشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050503851
  • خبرنگار : 50491

خط و نشان استاندار برای مدیران متولی اعتیاد؛

هیچ بهانه‌ای برای ساماندهی معتادان متجاهر پذیرفتنی نیست/ از بی‌عملی خارج شوید

هیچ بهانه‌ای برای ساماندهی معتادان متجاهر پذیرفتنی نیست/ از بی‌عملی خارج شوید

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با تأکید بر ساماندهی معتادان متجاهر تا شهریور ماه امسال، گفت: در مسئله ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان گلستان هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

علی‌محمد زنگانه صبح امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان، با طرح این پرسش که آیا در ساماندهی معتادان به ویژه معتادان متجاهر به فرامین مقام معظم رهبری عمل کرده و علاج سفت و سخت را انجام داده‌ایم، اظهار کرد: اگر به همه روندها و سیستم ها عمل شده چرا امروز این همه معتاد متجاهر کف خیابان ها هستند و میزان بهبودی آنها زیر سه درصد است، اگر پیرو ولی فقیه هستیم باید به فرامین معظم له عمل کنیم.

وی با بیان اینکه براساس تأکید وزیر کشور تا شهریور ماه باید تکلیف معتادان متجاهر روشن شود، تصریح کرد: اینکه معتادان متجاهر دستگیر و سپس آزاد شوند برای ما قابل قبول نیست، در واقع در ساماندهی معتادان متجاهر هیچ بهانه ای اعم از نبود مراکز و زیرساخت های لازم مورد قبول نیست چراکه دستگاه مربوطه تاکنون باید ایجاد می کرد.

معتادان متجاهر زباله نیستند/ معتادان متجاهر قربانی کم‌کاری برخی مدیران

استاندار گلستان با بیان اینکه معتادان متجاهر چهره شهر را خدشه دار کرده و این پدیده آسیب های دیگر از جمله سرقت را به دنبال دارد، تأکید کرد: مقام معظم رهبری به منزلت و کرامت معتادان متجاهر توجه ویژه کرده‌اند، این افراد انسان هستند نه زباله و متأسفانه خیلی از اوقات قربانی کم‌کاری مدیران شدند.

زنگانه با بیان اینکه مراکز درمان اعتیاد به هم متصل نیستند و هر کدام کار خود را انجام می دهند، گفت: در صورتی که تیم درمانگر در مراکز هماهنگی و درمان، برنامه و نقشه درمانی قوی را اجرایی و از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند فشارها از درمان اجباری اعتیاد کم می شود.

وی با بیان اینکه در الگوی جامع، نظامند و یکپارچه مدیریت و ساماندهی اعتیاد از تمامی ظرفیت ها برای ساماندهی معتادان متجاهر استفاده شده است، بیان کرد: در این طرح ما به دنبال ساماندهی معتادان متجاهر از طریق یک الگوی جامع و یکپارچه هستیم، معتادان متجاهر ماده 16 باید تاشهریور ماه جمع آوری و ساماندهی شوند و به طور قطع این کار باید عالمانه و با برنامه انجام شود.

استاندار گلستان تأکید کرد: باید یک شورای راهبری تشکیل شود و در ذیل آن کمیته ای متشکل از دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی، معاون پیشگیری و وقوع جرم دادگستری گلستان، دادستانی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، یکی از فرمانداران، شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط شکل گیرد.

زنگانه دستور داد مرکز ماده 16 در شرق و غرب استان راه‌اندازی شود و ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در توسکستان به 400 نفر افزایش پیدا کند و گفت: همچنین باید یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت 300 نفر در گنبدکاووس ایجاد شود.

جمع‌آوری معتادان متجاهر تا شهریورماه/ برخورد با مدیران کم‌کار

وی با بیان اینکه پس از شهریور ماه امسال دیگر نباید در خیابان ها و معابر استان شاهد معتاد متجاهر باشیم، متذکر شد: در این راستا با دستگاه های کم‌کار برخورد می شود، هر دستگاهی باید به وظایف محوله عمل کند و اگر به آن توجه نداشت ضمن روسیاهی در نزد خداوند و مردم، ما نیز با مدیر مربوطه برخورد خواهیم کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه باید برای نگهداری یک هزار نفر معتاد متجاهر در استان ظرفیت ایجاد شود، تأکید کرد: فرمانداران و مدیران باید در جایگاه عملیاتی پاسخگو باشند و در این الگوی طرح شده شرح وظایف خود را پیدا و به آن عمل کنند.

زنگانه با تأکید بر تجمیع تمامی ظرفیت ها برای ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: برای مدیریت این معضل باید اقدام عملی انجام دهیم و مدیران باید از بی عملی خارج شوند، باید ظرفیت خیرین، دستگاه های اجرایی و امکانات بلااستفاده آنها باید پای کار مقابله با مواد مخدر به ویژه ساماندهی معتادان متجاهر بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha