• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401050604632
  • خبرنگار : 50455

شهردار جعفریه:

رویکرد مدیریت شهری در جعفریه، کمک به اشتغال آفرینی است

رویکرد مدیریت شهری در جعفریه، کمک به اشتغال آفرینی است

ایسنا/قم شیخ با تاکید بر این که شعار شهرداری کمک به اشتغال در شهر جعفریه است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال با تاکید بر اشتغال آفرینی و تولید از دو سال گذشته طرح احداث مرکز خرید شهربانو در قالب بازارچه ای با حدود 20 باب مغازه از محل اعتبارات داخلی در حال انجام است و طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس حسین شیخ شهردار جعفریه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، یکی از مشکلات شهر جعفریه را مسئله مسکن دانست و گفت: قسمت عمده زمین های اطراف شهر جعفریه مختص آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بوده و همین مسئله تا حدودی الحاق اراضی اطراف شهر را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان این که اولین نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین است، عنوان کرد: با توجه به این که شهر ما به لحاظ رده سنی جوان محسوب می شود یکی از مطالبه های اصلی مردم تأمین مسکن بوده اما تا امروز نه از اعتبارات نهضت ملی مسکن استفاده کردیم و نه امکان الحاق زمین های اطراف شهر وجود داشته لذا یکی از مشکلات مسکن است که با پیگیری های انجام شده تصمیمات خوبی در زمینه الحاق زمین های اطراف شهر اتخاذ شده است.

شیخ یکی دیگر از مشکلات را کمبود سرانه ورزشی شهر جعفریه معرفی کرد و ادامه داد: از حدود ۲۰ سال گذشته یک باشگاه ورزشی احداث شده و در این مدت فعال و مورد استفاده بوده اما بعد از آن در مباحث ورزشی عملکرد خوبی نداشتیم، البته اعتباراتی در نظر گرفته شده ولی در حال حاضر با کمبود سرانه ورزشی مواجه هستیم.   

وی با اشاره به تبدیل بخش جعفریه به شهرستان و الحاق بخش قاهان یکی از معضلات مدیریت شهری را کمبود دستگاه های اطفای حریق دانست و تصریح کرد: در حال حاضر دو ایستگاه با دو خودرو سبک آتش نشانی در بخش جعفریه و روستای پاچیان داریم که با توجه به وجود حدود ۷۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی در شهرستان جعفریه و همچنین با توجه به توسعه شهرستان و وجود شهرک صنعتی و احتمال وقوع حوادث جاده ای و حریق در منازل و واحد های دامداری امکان ارائه خدمات مناسب نداریم لذا حداقل به یک دستگاه اطفای حریق سنگین نیاز داریم.

شیخ کمبود امکانات بهداشتی و درمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر یک مرکز بهداشتی داریم که ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات است اما با توجه به کمبود امکانات و نیازهای درمانی مراجعه به استان ناگزیر است البته ساختمان بیمارستان وجود داردکه از سال‌های گذشته استفاده‌نشده و نیازمند بهسازی، تجهیز و حضور نیروی انسانی است و این مسئله به طور جدی از طریق فرمانداری و شورای شهرستان مورد پیگیری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جعفریه یکی از بخش های مهم تولیدی و کشاورزی استان قم است به تبع آن مجتمع های دامداری و باغات زیادی داریم که به کانون تجمع سگ های ولگرد تبدیل شده لذا طی چند مرحله طرح جمع آوری سگ های ولگرد توسط ما و دهیاری ها انجام شده و به وضوح کاهش جمعیت سگ ولگرد را شاهد بودیم اما با توجه به وجود دامداری ها طرح جمع آوری سگ های ولگرد باید به صورت مستمر انجام شود.

شیخ ادامه داد: اگر چه در حال حاضر به لحاظ فضای سبز وضعیت خوبی داریم اما افزایش سرانه فضای سبز، توسعه تجهیزات بازی و روشنایی پارک ها از برنامه های شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه سعی داریم سطح ارائه خدمات شهری را ارتقا دهیم، یادآور شد: یکی از سیاست های مدیریت شهری کاهش تولید پسماند و تفکیک است و با توجه به اینکه در جعفریه روزانه شش تا هفت تن زباله تولید می شود، تفکیک از مبدأ و تفکیک در محل دفن زباله از جمله اقداماتی است که به دنبال آن هستیم که این مسئله نیازمند تخصیص اعتبارت است و در زمینه جمع آوری پسماند وضعیت خوبی داریم و به دلیل گرمی هوا جمع آوری ها شبانه و به صورت مستمر انجام می شود.

شیخ با تاکید بر این که شعار شهرداری کمک به اشتغال در شهر جعفریه است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال با تاکید بر اشتغال آفرینی و تولید از دو سال گذشته طرح احداث مرکز خرید شهربانو در قالب بازارچه ای با حدود ۲۰ باب مغازه از محل اعتبارات داخلی در حال انجام است و طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی هدف از اجرای طرح احداث مرکز خرید شهربانو را کمک به اقتصاد شهر، کاهش سفر و بار ترافیکی جاده ها برای خرید از استان قم و تبدیل بازارچه به محل عرضه تولیدات داخلی جعفریه عنوان کرد.

شیخ با بیان این که جعفریه یکی از مراکز بزرگ تولید محصولات کشاورزی و دامی و لبنی استان است و به دنبال این هستیم که منفعت اقتصادی ناشی از تولیدات سهم شهرستان باشد، اضافه کرد: احداث بازارچه‌ی دیگری را به منظور عرضه محصولات میوه و تره بار مدنظر داریم که جانمایی آن انجام شده و در فاز اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به این که نتوانستیم از قرار گیری جعفریه در کنار جاده قم به غرب کشور در جهت رونق اقتصادی بهره ببریم، ابراز کرد: با توجه به عدم امکان ارائه خدمات به مسافرین و همچنین حجم بالای حوادث جاده ای یکی از پروژه هایی که اعتبار اولیه آن مصوب شده و در حال اجراست احداث سه کیلومتر باند کندرو است.

شیخ در پایان با بیان اینکه شهرستان های جدید التأسیس با افزایش مطالبه های مردمی مواجه هستند کمبود اعتبارات را مورد توجه قرار داد و از مسئولین استانی تقاضا کرد در راستای تامین اعتبارات شهرستان های جدید التأسیس را کمک کنند.   

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha