• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050604682
  • خبرنگار : 50491

فرماندار گالیکش عنوان کرد

جهاددانشگاهی شاه‌مهره اصلی رونق دانش‌بنیان‌ها/ نقش پررنگ دهکده گیاهان دارویی در توسعه گالیکش

جهاددانشگاهی شاه‌مهره اصلی رونق دانش‌بنیان‌ها/  نقش پررنگ دهکده گیاهان دارویی در توسعه گالیکش

ایسنا/گلستان فرماندار گالیکش گفت: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام شعار "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری کردند جهاددانشگاهی یکی از شاه‌مهره‌های اصلی برای ایفای نقش در حوزه دانش‌بنیان است.

علی جوان در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد جهادی برای ایجاد دانش مضاعف و پرکار در حوزه علم و صنعت است، در واقع یک مجموعه مقدس که با نام جهاد دانشگاهی بر مبنای حرکت به سوی دانش نامگذاری شده و دارای برنامه‌های اثرگذار و فراخوری است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند با استفاده از دانش روز در راستای توسعه فرهنگ عمومی و پویای اشتغال و ایجاد کارآفرینی گام بردارد، تصریح کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی با استفاده از پتانسیل‌های مدرن از دانش روز استفاده می‌کند.

فرماندار گالیکش بیان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام شعار "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری کردند جهاددانشگاهی یکی از شاه‌مهره‌های اصلی برای ایفای نقش در حوزه دانش‌بنیان است، در واقع جهاددانشگاهی با تجارب موفق خود می‌تواند بیش از پیش در حوزه دانش‌بنیان گام برداشته و این مهم را  در حوزه های مختلف صنعتی، منابع طبیعی، کشاورزی، گردشگری و غیره عملیاتی کند.

جوان با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های مختلف کمک‌کار ما باشد، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان گالیکش کشت گیاهان دارویی توسط مجموعه جهاددانشگاهی در حال اجرا است، خوشبختانه امسال جهاددانشگاهی برنامه‌های خوبی در حوزه دانش‌بنیان داشته و فاز نخست دهکده گیاهان گیاهان دارویی را با قدرت و قوام بیشتری شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و زبده و همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان، بخش‌های مختلف گردشگری کشاورزی و استفاده از نسل نوین کشاورزی را رونق دهد، تاکید کرد:  جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه فعالیت‌های گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه خود، الگوی کشت جدید خود را در این حوزه ترویج کند و با استفاده از علم روز و تکنولوژی‌های جدید مسیر توسعه را برای استان گلستان و شهرستان گالیکش رقم بزند.

فرماندار گالیکش با بیان اینکه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی صرفا محدود به مجموعه امکانات این نهاد نیست، تاکید کرد: برخورداری از نیروهای کاربلد و زبده در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و غیره از دیگر نقاط مثبت جهاددانشگاهی است.

جوان با بیان اینکه برای تقویت نهاد جهادی و انقلابی جهاددانشگاهی باید تعامل چندسویه بینابینی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه برقرار شود، یادآور شد: گلستان یک استان کشاورزی است و می‌توان در این حوزه با استفاده از ظرفیت ارزشمند جهاددانشگاهی در راستای توسعه همه‌جانبه روستاها و شهرهای گلستان گام برداشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha