• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1401050604725
  • خبرنگار : 71619

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

اصلاح ویژه آیین‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری

اصلاح ویژه آیین‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری

محمدمهدی اسماعیلی گفت: از آغاز دولت جدید اصلاح ساختارها و آیین‌نامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هم‌اکنون در حوزه‌های مختلفی چون سینما، موسیقی و کتاب به عنوان یک دستور کار ویژه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ عصر روز چهارشنبه، پنجم مردادماه، در همایش مدیران کل ارشاد استان‌های مختلف که در مجموعه فرهنگی «باغ زیبا» تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تعامل مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها با هسته‌های اصلی انقلاب اسلامی گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه، اهالی مسجد و نمازگزاران متدین نمازهای جمعه همگی از هسته‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها باید برای تعالی حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها بیشترین بهره را برده و با همدلی و همیاری همه دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام جمهوری اسلامی، وضعیت فرهنگ و هنر شهرهای مختلف به بالاترین سطح ممکن برسد.

او در ادامه با اشاره رویکرد حمایتی دولت مردمی از حوزه فرهنگ بیان کرد: دولت مردمی و شخص رئیس جمهور محترم اهتمام ویژه‌ای نسبت به حمایت از اهالی فرهنگ و هنر دارد و این دولت بیشترین همراهی را با مجموعه فرهنگی کشور دارد.

اسماعیلی در ادامه به اهمیت  تقویت منابع انسانی کار آمد و انقلابی در  مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: این مسأله باید به ریل گذاری جدید این وزارت‌خانه بدل شود و برای دستیابی به این مهم به یک برنامه زمانبندی شده نیاز داریم. همچنین اصلاح ساختارها و آئین نامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هم اکنون در حوزه‌های مختلفی چون سینما، موسیقی و کتاب آغاز شده است و امیدواریم این روند تا محقق شدن ساختار مدنظر ادامه یابد.

وزیر فرهنگ در پایان با تاکید بر توسعه چتر حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه اهالی فرهنگ و هنر گفت: وزارت فرهنگ، خانه هنرمندان و اهالی فرهنگ است و در دوره جدید تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هنرمندان بخش‌های مختلف با کمترین دغدغه و مشکل فعالیت‌های خود را به سرانجام برسانند.

دومین همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های مختلف در دوره جدید وزارت فرهنگ عصر چهارشنبه با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۶ ۱۳:۳۰

در حال حاضر موانعی که ارشاد برای هنر قائل شده به مراتب بیش از سیاست های حمایتی در فضای هنری کشور موثر بوده. کما این که همان حمایت های گزینشی هم گاهی ذاتاً به آسیب در هنر منجر شده است.