• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401050604773
  • خبرنگار : 30188

چگونه خودمان شرکت ثبت کنیم؟

چگونه خودمان شرکت ثبت کنیم؟

امروزه با پیشرفت در حوزه‌های مختلف بسیاری از افراد اقدام به برپایی یک شرکت شخصی و راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌کنند تا بتوانند زمینه‌ای را برای پیشرفت در حوزه کاری خود به ارمغان ‌آورند. اما همواره روند اداری این کار می‌تواند آن‌قدر سخت و پیچیده باشد که فرد را از انجام کار سرباز زند. یکی از مواردی که در این بین از روند اداری پیچیده‌ای برخوردار است، ثبت شرکت است.

به گزارش ایسنا به نقل از نخستین ثبت، روی صحبت این مطلب با دسته افرادی است که قصد دارند به صورت خود مختار اقدام به ثبت شرکت خود کنند. با ما همراه باشید.

بررسی معنای ثبت شرکت توسط خودمان به زبان ساده

برخی از افراد این عقیده را دارند که ثبت شرکت به صورت کلی یعنی ثبت نام شرکت در سامانه‌ای مشخص مربوط به دولت و شروع کار توسط آن. اما تمامی معنای این عبارت در همین جمله خلاصه نمی‌شود. به زبان ساده، ثبت کسب‌وکار و شرکت، یعنی برداشتن اولین قدم برای ورود به حوزه فعالیت کسب‌وکار خود به صورت رسمی است. این کار باعث می‌شود تا حیطه فعالیت شما بدون به وجود آمدن مشکل حقوقی انجام گیرد. ثبت شرکت‌ها توسط اشخاص بسیار راحت است اما باید یک سری دانش حقوقی را در این زمینه داشت که نخستین ثبت این دانش را در قالب این مطلب در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراحل ثبت شرکت توسط خودمان به چه صورت است؟

چگونه خودمان شرکت ثبت کنیم؟

دومین قدم پس از تاسیس شرکت، ثبت آن است که در این قسمت نخستین ثبت به شما تمامی مراحل ثبت کسب‌وکار شما توسط خودتان را ارائه می‌دهد. در ابتدا باید به شما بگوییم که در مراحل ثبت شرکت، ممکن است با پیچیدگی و یا مواردی رو به رو شوید که ذهن شما را به چالش بکشد. در این زمینه آرامش خود را حفظ کنید و با تمرکز بر روی مراحل،  بهترین را انجام دهید.

مرحله اول: تکمیل مدارک

در ابتدا کار، باید مدارک مربوط به ثبت شرکت را جمع آوری کنید. این مدارک به دو دسته مدارک مربوط به شرکت و مدارک شخصی تقسیم‌بندی می‌شوند. مدارک مربوط به شرکت در مرحله سوم مورد نیاز است و مدارک شخصی که کپی کارت ملی و شناسنامه شما می‌باشد در مرحله اول مورد نیاز است.

مرحله دوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

یک نام مناسب که شبیه به دیگر نام‌ها نیست برای شرکت خود بیابید. شما حداقل باید پنج نام را انتخاب کنید تا با رد هر یک از آن‌ها جایگزین مناسب وجود داشته باشد. نام‌ها باید فارسی باشند و حداقل دارای سه سیلاب باشند.

مرحله سوم: تنظیم مدارک شرکت

با توجه به نوع شرکت، مدارک متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال نسخه مصدق شرکت نامه، نسخه اساسنامه، اظهارنامه شرکت و بسیاری از موارد دیگر در این قسمت جای می‌گیرند. در این زمینه می‌توانید از کارشناسان مطرح نخستین ثبت کمک بگیرید تا به درستی در مسیر جمع آوری مدارک ثبت شرکت قدم بردارید.

مرحله چهارم: امضاء مدارک ثبتی

مدارک مربوط به شرکت شما قبل از این که ثبت سامانه شوند نیاز است که پرینت گرفته شوند و این پرینت‌ها توسط اعضای شرکت امضاء شوند.

مرحله پنجم: ارسال مدارک به اداره ثبت

مدارکی که توسط اعضای شرکت امضا شد باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد تا روند کاری ثبت آغاز گردد.

مرحله ششم: دریافت آگهی

پس از این که مدارک شما در اداره ثبت شرکت‌ها دریافت شد، آگهی ثبت شرکت شما توسط سامانه ثبت شرکت‌ها صادر می‌شود. شما باید این آگهی را توسط این اداره دریافت و پس از آن می‌توانید اقدام به شروع کار خود کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای خبره نخستین ثبت کمک بگیرید.

هزینه ثبت شرکت توسط خودمان چه مقدار است؟

چگونه خودمان شرکت ثبت کنیم؟

این موضوع در واقع یک موضوع تخصصی است، زیرا هزینه ثبت شرکت با توجه به ماهیت شرکت محاسبه می‌شود. هزینه ثبت شرکت به دو دسته هزینه قانونی و هزینه تمبرهای ثبتی و مالیاتی تقسیم می‌شود که هر کدام برای هر شرکت متفاوت است. توصیه می‌گردد قبل از اقدام به ثبت کسب‌وکار و شرکت خود، هزینه را مورد بررسی قرار دهید تا در ادامه روند ثبت به مشکل برنخورید. در رابطه با این موضوع نیز می‌توانید از کمک نخستین ثبت بهرمند شوید.

کدام شرکت‌ برای ثبت احتیاج به اخذ مجوز دارند؟

در حوزه فعالیت شرکت‌ها، برخی از آن‌ها به هنگام ثبت نیازمند اخذ مجوز هستند. قانونی در سال 1393 اعلام شد که در آن اشاره بر این داشت که برخی از شرکت‌ها برای این که بتوانند ثبت خود را انجام دهند، نباید زیرمجموعه مواردی باشند که این موارد در 19 جدول منتشر شده. به دلیل طولانی بودن این موضوع، توصیه می‌گردد قبل از ثبت شرکت در این حوزه با کارشناسان مطرح نخستین ثبت گفت‌وگو کنند.

سخن آخر

با توجه به پیچیدگی روند ثبت شرکت‌ها بسیاری از افراد اقدام به انجام این کار به صورت خود مختار می‌کنند که دلیل اصلی نگارش این مطلب نیز راهنمای ثبت شرکت برای این دسته از افراد بود. همان‌طور که در این متن به آن اشاره شد، شما می‌توانید به راحتی با گذراندن شش مرحله معرفی شده اقدام به ثبت شرکت خود کنید. هم‌چنین، به هنگام هرگونه مشکل اعم از استعلام ثبت شرکت و بسیاری از موارد دیگر می‌توانید از کارشناسان و وکلای خبره نخستین ثبت برای حل این مشکل کمک بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha