• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401050605036
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد

تغییر وضعیت سامانه مونسونی کهگیلویه و بویراحمد از هشدار نارنجی به قرمز

تغییر وضعیت سامانه مونسونی کهگیلویه و بویراحمد از هشدار نارنجی به قرمز
عکس خبر تزیینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی مونسونی در این استان هشدار سطح قرمز اعلام کرد.

رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه به خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه بارشی از شب پنجشنبه ششم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز شنبه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، لنده، بهمئی، ارتفاعات و نوار شمالی، شمال شرق و شمال غرب این استان را فرا خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی گسترده، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل ها، مسدود شدن جاده، خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آماده باش کلیه دستگاههای امدادی و اجرایی همچون فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راهداری، مجموعه دستگاههای وزارت نیرو، دستگاههای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با خسارت احتمالی، پاکسازی کانال ها، بازگشایی دهانه پل ها و پاکسازی آب راه های منازل، توقف، اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، چرا نکردن دامها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، توقف فعالیتهای کوهنوردی، احتیاط در رانندگی، تنظیم ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.
گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha