• جمعه / ۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401050705364
  • خبرنگار : 71461

مدیر کل روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات:

خصلت دانش بنیان بودن جزء لاینفک دیپلماسی فرهنگی است

 خصلت دانش بنیان بودن جزء لاینفک دیپلماسی فرهنگی است

مهدی بزازان گفت: دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان یک مفهوم و ذهنیت نیست، بلکه مصادیق گوناگونی دارد و باید این مصادیق را گسترش و در سرتاسر دنیا به نیابت از فرهنگ اصیل خود عرضه کرد. رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نقش به سزایی در این روند ایفا خواهند کرد.

مدیر کل حوزه ریاست ، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی-  در گفت و گو با ایسنا در خصوص موضوع دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان به عنوان یکی از مباحث مهم در دهمین اجلاس رایرنان فرهنگی خارج از کشور گفت: امروز بر همگان مسجل است که دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، جنبه‌ای کاملا عملیاتی دارد. 

وی ادامه داد: برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی، نکته و قاعده مهمی را  برای مخاطبان عزیز و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دیپلماسی فرهنگی به اثبات رساند. براساس این قاعده، دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان یک مفهوم و ذهنیت نیست، بلکه مصادیق گوناگونی دارد و باید این مصادیق را گسترش و در سرتاسر دنیا به نیابت از فرهنگ اصیل خود عرضه کرد. رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نقش به سزایی در این روند ایفا خواهند کرد.

بزازان افزود: دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، براساس نوعی رصد هوشمندانه نسبت به امکانات، داشته‌ها و مطلوبیت‌ها تعریف می‌شود. بدیهی است که مصادیق این نوع دیپلماسی نیز با هر یک از این مولفه ها انطباق می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری اجلاس دهم رایزنان فرهنگی، در کنار محل برگزاری اجلاس، نمایشگاه‌های متعددی با هدف ارائه ظرفیت‌های فرهنگی کشور برگزار شد. همین مسئله نشان می‌دهد که انگیزه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنار تولید مفاهیم در عرصه دیپلماسی فرهنگی، عینیت بخشی به آنهاست. این مفاهیم زمانی که جنبه عملیاتی به خود گیرند، برای ما فرصت‌ساز خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha