• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050805540
  • خبرنگار : 50477

استاندار گلستان مطرح کرد:

جهاددانشگاهی تکیه گاه علمی کشور است/ توفیقات بزرگ جهاددانشگاهی در ۸ ماه گذشته

جهاددانشگاهی تکیه گاه علمی کشور است/ توفیقات بزرگ جهاددانشگاهی در ۸ ماه گذشته

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به نگاه مثبت و حمایتی دولت از جهاددانشگاهی برای حل مسائل اساسی استان، گفت: در هشت ماهه گذشته جهش بزرگی در خدمات جهاددانشگاهی در گلستان رخ داده است.

دکتر علی محمد زنگانه در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه شناخت من از جهاددانشگاهی از ابتدای تاسیس این نهاد مقدس به فرمان امام و تلاش مجاهدانه جهادگرانش در راستای انقلاب فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاهها شروع شده است، اظهار کرد: در طی ۴۲ سال گذشته از عمر جهاددانشگاهی همواره آنچه از این نهاد بیرون آمده خبرهای افتخارآمیز علمی، فرهنگی و توسعه ای بوده که مایه ایجاد امید در دل مردم و مسئولان کشور بوده است.

جهاددانشگاهی یک تفکر مترقی انقلابی است

وی با بیان اینکه امامین انقلاب در سالهای متمادی و به دفعات از این نهاد انقلابی به عنوان تکیه گاه علمی و دانشی کشور یاد کرده اند، افزود: جهاد دانشگاهی تنها یک مجموعه و نهاد نیست و امروز به یک تفکر مترقی انقلابی دانش بنیان تبدیل شده که هر جا گسترانیده شده توانسته موفقیت و کامیابی را به ارمغان بیاورد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بنده در روزهایی که جهاددانشگاهی در استان گلستان در شرف تاسیس بود مسئولیت دیگری در استان داشته و از نزدیک شاهد فرآیند راه اندازی این نهاد بودم، خاطرنشان کرد: خاطر همه دلسوزان انقلاب در استان گلستان هست که با تاسیس این نهاد همه ما با امیدی بیشتر به آینده استان با محوریت فعالیت های دانش بنیان چشم دوخته بودیم.

زنگانه با ابراز گلایه از عدم اطلاع رسانی دقیق از فعالیت های علمی، فرهنگی و دانش بنیان جهاددانشگاهی در سطح کشور و به ویژه استان گلستان، تاکید کرد: در صورتی که مردم با خدمات بی بدیل این نهاد انقلابی در بخش های مختلف پزشکی و سلامت، دفاعی، انرژی، فناوریهای نرم، شیلات، محیط زیست و ... آشنا شوند هم به تزریق امید بیشتر در جامعه کمک کرده و هم این نهاد از مظلومیت شناختی در سطح جامعه خارج می شود.

بر حل مسائل اصلی استان متمرکز شوید

وی از برگزاری جلسه با رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در همان روزهای نخست استقرار مدیران استانداری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از همان روزهای ابتدایی حضور در مسند استانداری بر لزوم افزایش فعالیت و تکاپوی این نهاد در استان در راستای توسعه فعالیت های دانش بنیان با محوریت حل مسائل اساسی استان تاکید کرده و از مدیران این نهاد تدوین برنامه عملیاتی در این حوزه را خواستار شدم.

استاندار گلستان از توفیقات بزرگ جهاددانشگاهی استان گلستان در همین مدت کوتاه هشت ماهه اخیر خبر داد و اضافه کرد: در این مدت تلاش کردم با حمایت کامل از این نهاد انقلابی و همراه کردن بدنه استانداری و نهادهای اجرایی برای تحقق نیازمندی های جهاد دانشگاهی برای بروز توانمندی های خود چند اتفاق بزرگ در استان را رقم بزنیم.

زنگانه با تقدیر از جوانان تلاشگر و مجاهد این نهاد در استان گلستان و حمایت های دفتر مرکزی این نهاد در تهران از واحد گلستان تصریح کرد: هر چند هنوز با نقطه اوج و تبلور کامل توانمندیهای این نهاد بزرگ فاصله داریم اما پس از جلسات متعدد به ویژه جلسه هم اندیشی و هم افزایی با معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کشور در استانداری گلستان، توسعه دهکده گیاهان دارویی و آماده سازی سوله فرآوری برای افتتاح، بسترسازی و اخذ موافقت اولیه راه اندازی مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان پستان، توسعه مراکز آموزشی، توسعه خدمات بانک خون بند ناف در سطح استان با هدف توسعه متوازن، اقدامات نخستین برای رفع مشکل پساب کارخانه های ید، امکان سنجی و ایجاد مقدمات تحقیقات عملیاتی کاهش سن بلوغ ماهیان خاویاری در استان، اخذ موافقت اصولی راه اندازی مرکز خدمات تخصصی اسب و مرکز به نژادی و حفظ نژاد اسب اصیل ترکمن تنها بخشی از توفیقات این نهاد در این هشت ماه بوده است.

استانداری را پشتیبان فعالیت های انقلابی و دانش بنیان بدانید

وی با تاکید بر اینکه به مسئولان و جوانان جهاددانشگاهی گفته ام که استانداری را پشتیبان فعالیت های دانش بنیان و انقلابی خود بدانند، گفت: مادامی که این نهاد در استان گلستان بر محور اهداف مقدس جهاددانشگاهی و در راستای حل مسائل مردم تلاش کرده و در توسعه استان نقش مثبت ایفا می کند قطعا مورد حمایت دولت و خادمان مردم در دولت خواهند بود.

استاندار گلستان بر لزوم رسیدن جهاددانشگاهی در استان گلستان به جایگاه واقعی خود تاکید کرد و گفت: توسعه خدمات این نهاد در سرتاسر استان و پرداختن به موضوعات اساسی و ارائه راه حل های دانش بنیان برای آنان خواسته اصلی ما از این نهاد مردم محور و دانش پایه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha