• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050805573

مدیرکل ثبت فارس تاکید کرد:

لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی

لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت فارس بر لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای روستایی تأکید کرد.

سیدمهدی هاشمی در نشست ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات تابعه در فارس بر لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای روستایی تأکید کرد.

به نقل از ثبت اسناد فارس، هاشمی با اشاره به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص حد نگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و اتمام کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی، تلاش مضاعف و تعامل با ادارات مرتبط بمنظور تسریع در فرایند تثبیت این اراضی را خواستار شد.

مدیرکل ثبت فارس عنوان کرد: رؤسای ادارات تابعه ثبتی در سراسر استان نسبت به تهیه برش شهرستان‌ها بر اساس میزان مساحت شهرستان مربوطه در حوزه‌های مختلف اعم از اراضی ملی، کشاورزی، شهری، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، روستایی، اوقاف و سایر دستگاه‌ها را مشخص و تا اواسط ماه جاری و به منظور اطلاع از میزان تثبیت شده و میزان باقیمانده اراضی فوق الذکر با هدف تعیین تکلیف به این اداره کل ارسال کنند.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه اولویت ما امسال مقوله تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی است، بر همین اساس و با توجه به برنامه عملیاتی ابلاغی، به صورت مستمر وضعیت شهرستان‌های تابعه استان را در این زمینه رصد می‌کنیم.

او ادامه داد: در همین ارتباط و در جلسه با استاندار فارس مقرر شد تفاهم نامه‌ای با مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری امضاء شود تا از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شده و از رؤسای ادارات ثبتی استان خواست تا نسبت به برگزاری مستمر جلسات با فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های مربوطه با هدف تسریع در تثبیت و مستند سازی اراضی کشاورزی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز امیدواری کرد که با همت مضاعف مجموعه ثبتی استان تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی فارس نیز همچون اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ماه‌های آتی به نتیجه مطلوب رسیده و رؤسای ادارات تابعه ثبتی را ملزم به استمرار جلسات با ادارات جهاد کشاورزی و امور اراضی و تنظیم صورتجلسه مشترک تعیین میزان اراضی زراعی بمنظور مستند سازی این اراضی کرد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha