• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050805799
  • خبرنگار : 50037

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران استان همدان

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

مسعود بکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه تا هفتم مردادماه  ۲۷۳ هزار و ۸۰۶ تن گندم مازاد به ارزش ۳۱ هزار میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال توسط مراکز خرید تضمینی گندم سطح استان از کشاورزان خریداری شده که تاکنون ۱۶ هزار میلیارد و ۲۹ میلیون ریال معادل ۵۱ درصد از مطالبات آنها پرداخت شده است.

وی مبلغ در صف پرداخت مابقی مطالبات را ۱۵ هزار میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد: از ۲۷۳ هزار و ۸۰۶ تن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۱۳هزار و ۵۰۵تن، خرید گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی ۱۲۹ هزار و ۹۵۳ تن، توسط مباشر(تعاونی‌های روستایی) ۱۱۲ هزار ۸۰۲ تن و توسط کارخانجات آرد ۱۷هزار و ۵۴۸ تن بوده است.

بکایی با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۸۰ هزار و ۷۴۰ تن گندم بیشترین و شهرستان فامنین با ۳۳۵۲ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا هفتم مردادماه داشته است، خاطرنشان کرد: یکم تیرماه تا هفتم مردادماه علاوه بر شهرستان‌های رزن و فامنین، شهرستان‌های همدان ۱۲ هزار و ۱۹ تن، ملایر ۱۰ هزار و ۴۳۰ تن، نهاوند ۶۰ هزار و ۴۳۷ تن، تویسرکان ۱۰ هزار و ۵۱۶ تن، کبودراهنگ ۴۴ هزار و ۹۳ تن، بهار ۸۹۹۶ تن و اسدآباد ۴۳ هزار و ۲۲۲ تن به تفکیک دارای تحویل گندم مازاد توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

بکایی میزان خرید تضمینی گندم سطح استان در هفتم مردادماه را ۵۹۲۰ تن برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۱۹۹ هزار و ۳۵۱ تن گندم مازاد از کشاورزان گندم‌کار استان خریداری کردند.

وی افزود: مقدار خرید تضمینی گندم سطح استان در هفتم مردادماه سال گذشته ۱۷۷هزار و ۸۶ تن بوده که در حال حاضر میزان خرید گندم تضمینی استان از آغاز فعالیت مراکز در یکم تیرماه تا هفتم مردادماه به نسبت مشابه سال قبل با مقدار ۹۶ هزار و ۷۲۱ تن اختلاف معادل ۵۵ درصد در مقایسه به سال گذشته از افزایش خرید برخوردار است. 

بکایی اضافه کرد: ۵۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha