• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401050805923
  • خبرنگار : 71588

درخواست‌های رهبران عراقی برای ممانعت از ایجاد فتنه و حفظ وحدت

درخواست‌های رهبران عراقی برای ممانعت از ایجاد فتنه و حفظ وحدت

در پی برخی ناآرامی‌ها و اعتراضات حامیان جریان صدر در عراق، رهبران این کشور در اظهارات جداگانه به مناسبت آغاز ماه محرم و سال جدید قمری، خواستار ممانعت از ایجاد فتنه و حفاظت از وحدت، تمامیت ارضی و منافع عراق شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از شهروندان این کشور خواست تا به منظور متشنج نشدن اوضاع با یکدیگر همکاری کنند و مسئولیت ملی را برای حفاظت از منافع ملت و وطن خود برعهده بگیرند.

الحلبوسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با فرا رسیدن سال جدید هجری قمری از خداوند متعال می‌خواهیم تا حافظ کشورمان باشد و به ما نعمت امنیت و وفاق و مصالحه را عطا کند و این سال، سال تفاهم و همکاری برای ما باشد.

رئیس پارلمان عراق از همگان خواست که صادقانه برای جلوگیری از متشنج شدن اوضاع تلاش کنند و مسئولیت ملی برای حفاظت از منافع مردم و کشور و هر کسی که به مردم عراق اهتمام نمی‌ورزد را بر عهده بگیرند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق هم با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تبریک به مناسبت سال جدید هجری قمری تاکید کرد: چالش‌های جدی و بزرگی پیش رو داریم.

برهم صالح همچنین گفت: باید برای فراهم کردن نیازهای شهروندان و خواسته‌های اصلاحی و خدماتی آنها به طور جدی تلاش کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال هجری قمری و یادآوری تقدس ماه محرم،خواستار حکمت پیشه کردن همگان شد.

الکاظمی همچنین افزود: ما به تمامی شهروندان عراقی و جهان اسلام آغاز سال هجری قمری را تبریک می‌گوییم که دربرگیرنده پیامی انسانی با ارزش‌های تسامح و صلح برای بشریت است.

نخست وزیر عراق ادامه داد: در ابتدای ماه محرم ما تقدس این ماه را یادآور می‌شویم و از همگان میخواهیم که حکمت پیشه کنند و از خداوند متعال خواستار نعمت محبت و ثبات هستیم.

در همین راستا، عبد المهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در جریان سخنرانی خود با آغاز ماه محرم، عشایر عراقی را به دوری گزیدن از تفرقه و درگیری ترغیب کرد و خواستار حفاظت از وحدت شد.

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های متعدد برای فتنه انگیزی و ایجاد نزاع و کشمکش میان مردم، تاکید کرد که وحدت عراق، "خط قرمز" است.

در همین رابطه، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح به مناسبت آغاز ماه محرم، خواستار کنار گذاشتن اختلافات و ممانعت از ایجاد فتنه شد.

العامری همچنین بر لزوم در پیش گرفتن رویکردی عملی برای اتحاد، محبت، برادری و ایثار تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha