• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401050805958
  • منبع : نهادها و احزاب

پیام تسلیت سیاسیون در پی درگذشت مرحوم عادل آذر

پیام تسلیت سیاسیون در پی درگذشت مرحوم عادل آذر

در پی درگذشت عادل آذر، مشاور رئیس جمهور علاوه بر روسای قوا دیگر مقامات و شخصیت های سیاسی کشورمان در پیام هایی جداگانه درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در پی در گذشت عادل آذر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری، محد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و محمد رضا تابش نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.

در پیام بهادری جهرمی آمده است :

درگذشت همکار گرامی جناب آقای دکتر «عادل آذر»، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، موجب تاثر فراوان شد.

ایشان در طول عمر پربرکت خود در کسوت‌های مختلف در دانشگاه و مسئولیت های اجرایی همچون ریاست دیوان محاسبات، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ریاست مرکز آمار منشا خدمات فراوانی برای کشور بودند.

ضایعه فقدان ایشان را به خانواده‌ و همکاران‌شان تسلیت عرض می‌کنم؛ از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت دارم.

  همچنین متن پیام تسلیت حسین امیرعبداللهیان بدین شرح است:

خبر درگذشت دکتر عادل آذر، مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و استاد دانشگاه موجب تأثر و تألم گردید.

در نخستین روز از ماه محرم و سوگواری حضرت سید الشهدا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، از درگاه حضرت حق برای آن خدمتگزار پرتلاش کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رحمت واسعه الهی  و شفاعت حضرت سید الشهداء (علیه السلام) و برای خانواده داغدار و دوستان و همکاران آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

در پیام محمد حسینی معاون رییس جمهور نیز آمده است:

کل نفس ذائقة الموت و إنما توفون اجورکم یوم القیامة

خبر درگذشت برادر عزیز دکتر عادل آذر عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، مشاور رئیس جمهور، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار و نماینده پیشین مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، در شب اول ماه محرم موجب تأثر و تألم خاطر شد.
این مصیبت را به خانواده گرامی، اقوام و آشنایان این استاد ارجمند و مدیر توانمند تسلیت عرض می‌کنم و از خدای منان برای آنان شکیبایی و اجر و  برای آن عزیز سفر کرده شفاعت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رحمت واسعه‌ی الهی و علو درجات مسئلت می کنم.
روحش شاد و یادش گرامی باد

 محمدضا باهنر و محمدرضا تابش از نمایندگان پیشبن مجلس و همکاران سابق مرحوم عادل آذر در خانه ملت نیز طی پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند که پیام ‌های آنها به ترتیب به این شرح است :

خبر درگذشت دوست و همکار قدیمی و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم مرحوم آقای دکتر عادل آذر سبب تالم و تاثر فراوان گردید. خدمات شایانی که آن مرحوم در کسوت استادی دانشگاه ، ریاست دیوان محسبات و ریاست مرکز آمار و سایر مسئولیتهای تقنینی و اجرایی انجام داد، باقیات الصالحاتی ان شالله برای ایشان خواهد بود.
اینجانب درگذشت آن مرحوم را به خانواده محترم ایشان و سایر همکاران و دوستان وی در قوای سه گانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال میخواهم روح آن مرحوم را قرین رحمت واسعه خویش فرماید.

درگذشت انسانِ عالم،شریف ومتعهد دکتر عادل آذر را ناباورانه به سوگ می نشینیم.
مردی مرد از دیار شجاعانِ مرزدارِ خطّه ایلام که نمادسختکوشی،نجابت  و استواری مردمانش بود.
وی در کسوت استادی ،در  دوره نمایندگی وهم بعد از آن در
مسئولیتهای نظارتی و اجرایی، چهره ای آگاه،مسئولیت پذیر،متدین و مردم دار ومدیری وارسته واندیشمند در تراز انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشت.به واقع میتوان گفت؛ روش ومنش مخلصانه او الگوی خوبی از یک مدیر موفق در جمهوری اسلامی است.
رحلتش هم زمان با ایامی که فضا با یاد ونام حضرت ابا عبدالله(ع) عطرآگین گشته است ،نشانه ای از اوج دلداگی به مکتب امام حسین وان‌شاءالله موجب برخورداری ازشفاعت آن امام مظلوم و رحمت واسعه الهی خواهد بود.
این مصیبت تاب سوز  را به خانواده وی، همسرو فرزندان،مردمان شریف ایلام،دهلران،آبدانان و دره شهر،جامعه فرهیخته دانشگاهیان کشور و عموم مسئولان ارجمند و خیل دوستداران وی صمیمانه تسلیت عرض می نمایم و از خداوند مسئلت دارم تا وی را مشمول رحمت واسعه خویش گرداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha