• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401050806083
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

خسارت‌های الیگودرز جمع‌بندی و اعلام خواهد شد

خسارت‌های الیگودرز جمع‌بندی و اعلام خواهد شد

ایسنا/لرستان مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی یک سامانه بارشی جدید از شمال استان وارد شده که شهرستان‌های بروجرد، سلسله و بخشی از نورآباد را تحت تأثیر قرار خواهد داد و فعالیت آن از امروز بعدازظهر شروع خواهد شد.

مهدی پازوکی اظهار کرد: متعاقب هشدارهای صادره اداره‌کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی  به جو استان، یک سامانه بارشی روز گذشته از مناطف شرقی و جنوب شرقی استان فعالیت خود را آغاز کرد و در پی بارش‌های ایجاد شده در منطقه ذلقی شهرستان لیگودرز و در پی رانش زمین یک خانواده ۱۵ نفره دچار حادثه شده که پنج نفر از آن‌ها فوت شدند.

وی عنوان کرد: در پی بارش‌ها دو نفر را در بخش دیگری مفقودی داریم که جستجو با تعیین سرنوشت این دو نفر در دستور کار نیروهای اندادی قرار دارد.

پازوکی افزود: براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی یک سامانه بارشی جدید از شمال استان وارد شده که شهرستان‌های بروجرد، سلسله و بخشی از نورآباد را تحت تأثیر قرار خواهد داد و فعالیت آن از امروز بعدازظهر شروع خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: در اثر بارش‌های اتفاق افتاده در شهرستان الیگودرز خسارات زیادی به زیرساخت‌های این شهرستان ازجمله راه‌های ارتباطی، راه‌های بین مزراع، مزارع پرورش ماهی و بخش کشاورزی وارد شد که بعد از پایان فعالیت این سامانه بارشی خسارت‌ها جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: خواهش ما از شهروندان این است که با توجه به اینکه فعالیت این سامانه بارشی به صورت رگباری و نقطه‌ای است و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد جداً از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

پازوکی بیان کرد: ورزشکاران و گردشگران از صعود به ارتفاعات جداً خودداری کرده و به توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی صادر شده توسط ادارات کل هواشناسی و مدیریت بحران استان توجه کنند که تا پایان فعالیت این سامانه بارشی که پیش‌بینی می‌شود تا ظهر روز دوشنبه در منطقه حاکم باشد، مشکلی برای کسی پیش نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha